RSS Feed

V-ar plăcea să vă oblige prin lege să umblaţi în fundul gol pe stradă?

vezi toate articolele de
01 May 2010 la 02:37 128 comentarii 5251 vizualizari.

E foarte periculos ceea ce se întâmplă acum în Belgia şi se anunţă în Franţa, dar şi în Italia, poate, şi în alte naţiuni europene. E stupid să interzici un anumit fel de îmbrăcăminte, fie că acoperă faţa, mai puţin ochii. Cum să treci prin Parlament o lege împotriva unui tip de îmbrăcăminte? Ce urmează? Legea antibermude?

La fel de stupide sunt şi argumentele referitoare la securitate invocate, inclusiv, văd, aici, pe Pandora’s. Că poţi jefui o bancă cu burqa pe faţă. O poţi face şi cu nişte ochelari de soare ceva mai mari şi cu o perucă. Interzicem şi perucile şi ochelarii de soare? Iar o bombă poţi să o ascunzi şi sub hainele largi, de gravidă. Gravidele să umble cu burta pe-afară de acum înainte, că sunt periculoase, zic!

Nu-mi place burqa şi nu le înţeleg pe femeile care o poartă. Am văzut zilele trecute una pe plajă, la peste 30 de grade (da, sunt în vacanţă, dar scriu pentru că m-am enervat). Şi nu mă aflu într-o ţară musulmană. Nu avea doar burqa, ci şi mănuşi în mâini şi picioarele acoperite de şosete. Ba chiar şi ochelari la ochi. Totul negru. N-am văzut nimic mai stupid în viaţa mea. Dar asta nu înseamnă că prostia se vindecă printr-o lege.

Poţi face anchete sociale, să vezi dacă aceste femei sunt obligate să poarte burqa de către familii. Poţi face campanii de încurajare a libertăţii femeii, în rândurile imigranţilor musulmani. Mai ales că înţelepţii musulmani încă nu au ajuns la vreo concluzie, ce înseamnă, de fapt, portul cuviincios conform Islamului: doar batic, sau faţa acoperită? Se pare că burqa e chiar o exagerare a celor scrise în Coran şi în hadith, sursele de legislaţie musulmană…

Ei, aşa stupidă cum e burqa, sunt femei musulşmane care spun că, dacă ar fi obligate să o dea jos, s-ar simţi despuiate. Ca şi cum ne-ar obliga pe noi să mergem în fundul gol pe stradă. Unele femei musulmane asta susţin: că nu le obligă nimeni să o poarte, ci că aşa vor ele să îşi respecte religia.

Nu suntem în Rusia lui Petru cel Mare, ca legile să oblige la ras barba şi schimbatul caftanului cu costumul occidental, nici în Turcia lui Ata Turk, ca portul hijabului să fie interzis prin lege. Suntem în Europa, unde se presupune că libera exprimare ar trebui să existe, inclusiv în privinţa îmbrăcăminţii. Mai ales că nu e vorba de purtatul în instituţii publice, a cărui interzicere o înţelegeam, ci de purtatul pe stradă.

Să nu credeţi că femeile musulmane au câştigat ceva prin legea din Belgia. Ele or să stea închise în case, la mâna soţilor şi taţilor, fără să evolueze. Iar soţii şi taţii lor vor avea un motiv în plus să se autovictimizeze, în faţa “tiranicei” societăţi occidentale. Nu, ele nu au câştigat nimic, dar am pierdut noi, europenii, în materie de libertate. Şi să nu-mi veniţi din nou cu argumentul că atunci când ne ducem în Arabia Saudită trebuie să ne acoperim. Credeam că tocmai prin libertăţile noastre suntem diferiţi…

PS: Am văzut anii trecuţi ceva foarte hazliu: burqini. Adică un fel de bikini pentru musulmance, care acoperă, fireşte, totul, dar le permite să înoate. Cică şi pe alea le-au interzis la piscinele publice din Belgia. Urmează interzicerea costumului de baie dintr-o piesă.

Ah, da, şi legea asta înseamnă că s-au interzis şi ninja în Belgia? :D

Foto: Flickr

Urmăreşte-ne pe Facebook şi pe Twitter
 


128 comments
  • 1

    DA DA!!!IN FUNDUL GOL PE STRADA.IN SPECIAL GAGICUTELE DA DA.VREM GAGICI CU FUNDUL GOL PE STRADA.

  • 2

    corect.

  • 3

    bine spus Laura.

  • 4

    @Iulia Gheorghe Multumesc. Chiar m-am enervat, de data asta… :)

    Laura Cernahoschi
    2010-05-01 02:49:10 | Raporteaza
  • 5

    Bine ai venit acasa agent Cernahoschi.Misiunea a fost indeplinita.Ciclopu este multumit de rezultat.

    Vulturul incheiat

  • 6

    Fa te rog o scurta vizita in Arabia Saudita si apoi mai scrie un articol. Eu as propune sa se interzica si construirea de moschei in tarile crestine atata timp cat e interzis sa contruiesti biserici la ei.

  • 7

    Da, Laura, mi-ar place la nebunie :) Da’ numai caprioarele tinere sa fie obligate, nu si cotoroantele.

  • 8

    E, hai ca pot sa fiu si serios. Din cite stiu eu in orice tara din lume e interzis sa porti cagula. Daca nu crezi pune-ti o cagula pe fata si mergi intr-un aeroport international. Pur si simplu acoperirea totala a fetei iti ascunde identitatea, poti face absolut orice. Acuma care-i diferenta dintre cagula si burqa?

    Da, ai si tu putina dreptate ca unele femei vor fi condamnate la izolare totala. Dar asta e. E preferabil situatiei de a avea pe strada stafii fara identitate.

    Oricum, cred ca din totalul femeilor musulmane care traiesc in Europa, doar o minoritate poarta sacu’ de cartofi in cap. Asa ca nu mi se pare chiar o chestiune de maxim interes interzicerea burqai.

    Daca-mi aduc bine aminte de la stiri, o comisie a ONU a avertizat Franta in anii trecuti despre stigmatizarea minoritatilor etnice: multe companii nu angajeaza arabi sub nici o forma. Nu stiu daca in Belgia lucrurile stau atit de bine in privinta asta incit interzicerea burqai era ultima chestiune nerezolvata.

  • 9

    @costelus: e o chestiune de principiu, pana la urma, nu conteaza cate vor fi cu adevarat afectate. Si cred ca s-ar putea sa aiba un cuvant de spus si Curtea Europeana a Drepturilor Omului, nu stiu exact, ca nu am apucat sa citesc prea multe reactii.

    Laura Cernahoschi
    2010-05-01 05:42:17 | Raporteaza
  • 10

    Vulturul catre baza,vulturul ca tre baza.Agent Cernahoschi bine ai venit inapoi in tara.Misiunea peste granita a fost un succes.Matrozul chior este multumit.Urmatorii care vor pleca sunt Rogozanu Bufnita si Ursu alias Spanul.Misiunea lor:atac la opozitie si mentinea Matrozului chior in politica.Schiopul iti va mari salariul luna asta. Over and Out

  • 11

    Laura Cernahoschi,

    Ce tot au ăştia de vă bănuiesc de apartenenţă la tot felul de servicii !?

    Şi tocmai la acest articol în care aveţi o atitudine corectă. Singurul de acest fel !

    Mă luminaţi şi pe mine ?

    Dacă nu cer prea mult, vorba constipatului de mai sus !

  • 12

    Mai bine lasati nu mai spuneti.Oricum ma plictisesc.Da ce bronz frumos aveti pe fata.

  • 13

    Laura Cernahoschi,

    Dacă vă uitaţi după IP-uri, aţi putea face nişte curăţenie pe aici. Altfel, păcat de articol !

    Curaj ! Cenzura nu e abuzivă decât dacă se abuzează de ea.

    Iar în cazul de faţă nu cred că v-ar acuza cineva de abuz !

  • 14

    Unde sint doi romani primul il suspecteaza pe al doilea ori de furt ,ori de prostie. Unde sint trei romani, apare sigur ,un securist si cu cit creste numarul romanilor cu atit intaligenta nativa este mai mare fata de ceilalti.Adevarul este ca nu ne uitam mai mult in oglinda sa vedem cine sintem de fapt.Si ce este mai rau, ca nu facem nimic sa nu ajungem in fundul gol[legat]asa cum dealtfel ne-au adus nenorocitii astia de la putere.Imi asum eventualele critici si jigniri,sintem deja sase.

  • 15

    @Vali

    Total de acord :) ))

  • 16

    Vedeti cade aceta data lucrurile s-au complicat.Eu nu mai scriu de mult cu diacritice.Verificati va rog impostorul.

  • 17

    Nu mai inteleg nimic.Ser sa-l cenzurati pe Raul.

  • 18

    Dreptatea este o conventie sociala .Ce e drept in franta ,e nedrept in Oman (de exemplu ) . Da, si eu am fost mirat de decizia Belgienilor . Si eu credeam ca ,in cultura occidentala ,libertatea este considerata o valoare mai importanta . Dar se pare ca ,in cazul asta , frumosul a fost considerat mai important decat libertatea ….ce au castigat de fapt ? putere pt femei ? ma indoiesc …

  • 19

    La intrebarea din titlu as raspunde foarte serios cu DA. Vad o singura problema cu unele vietati pe care nu as vrea sa le vad despuiate. La urma urmei, e o chestie de idei preconcepute, ca si la burka. Nici una din aceste idei nu are un fundament rational: nu-mi arat fundu’ ca nu se face in lumea civilizata, nu-mi aratfata ca se supara Allah. Prin alta parte am recomandat ceva lectura, dar vad ca unele idei (tot preconcepute) nu-i lasa pe unii sa citeasca liberi si sa gandeasca la fel. OK then, va recomand altceva. Un autor credincios care are insa o idee putin altfel despre lume, Dumnezeu si religie. Se numeste Neale Donald Walsch. Incepeti musai cu “Conversations with God”.

  • 20

    titlul e nepotrivit. ce legatura are umblatul in curu gol vestimentatia? pai… is interzise din motive de securitate. si eu as face la fel. poate le-as identifica mai usor.

  • 21

    Pozitie corecta, enervarea justificata.

    Se vede, totusi, ca nu putem si pace sa fim pur si simplu discreti si sa respectam fara comentarii si pareri personale optiunea si felul altora. Ma refer la paragrafele 3-4 din text. De ex. “stupid”: e o parere personala si laica. Cuvantul nu-si are locul intr-un context legat de o religie; cine judeca lucrurile astea: ce anume si cat e de stupid. Cat de stupid e Postul, ingenuncheatul, martiriul, unde e limita stupid-nestupid, din ce unghi te uiti?

    “N-am văzut nimic mai stupid în viaţa mea.” “Anchete sociale” – just think twice, ma’am !

    Vacanta frumoasa! Si pastrati discretia eleganta, nu va tot mirati la “prostia” altora, mai bine va mirati la prostiile fara ghilimele. :-)

  • 22

    Pe belgieni i-as putea banui de orice, numai de prostie nu.

    Si tare mult as vrea sa aud si eu un ******* (imi cenzurez singur cuvantul) din asta musulman cu o explicatie logica pentru portul ala. In plus de asta, nu cred ca te tine nimeni cu forta in Belgia…

  • 23

    Cand femeile din Belgia si Franta, crestine fiind, se duc in Iran din respect pt credinta musulmana si traditiile locului isi pun pe cap un batic, poarta fustele lungi pana in pamant si au mainile intotdeauna acoprite chiar daca e foarte cald afara. De ce cand femeile musulmane din Iran de ex, vin in Belgia si Franta nu se imbraca din respect pentru religia crestina si traditiile locului ca europencele?! Mi se pare o masura excelenta pe principiul “cand esti la Roma te comporti ca romanii”. Musulmanii din Belgia si Franta vor sa isi pastreze traditiile mizand pe democratia si drepturile omului pe care ei nu le respecta. Cum poate un musulman sa isi aleaga ce drepturi ale omului sa respecte si ce nu?

  • 24

    imi pare rau, nu sunt de acord. societatatea islamica trebuie tratata conform legii “ce tie nu-ti place, altuia nu-i face”.

    atat timp cat dumneata ESTI OBLIGATA sa iti acoperi capul, ca turista in Iran, de exemplu, si sa le respecti traditiile, atat timp cat eu pot face puscarie daca ies in tricou cu maneca scurta, sau daca imi pup nevasta in public (nevasta, nu amanta, da?), nu vad de ce nu am forta si noi islamicii sa ne respecte cultura si traditiile. iar burqa NU face parte din traditie si societatea belgiana (sau europeana).

  • 25

    putem umbla si cu cagule pe cap?

  • 26

    Laura, Ma bucur mult ca ne scrii, nu ma bucura motivul. Adica faptul ca si in vacanta te-ai enervat. Cum eu vad lucrurile diferit, si stii asta, nu doresc sub nici o forma sa te enervez suplimentar. Subiectul ramine de actualitate, e amplu si va mai fi dezbatut asa ca o sa discutam cind te intorci. Deci, referitor la acest text, doar atit: tu spui “credeam ca tocmai prin libertatile noastre suntem diferiti”. Adevarat. Dar acum vine un alt adevar: si tocmai prin aceste libertati suntem din ce in ce mai vulnerabili. Sa te simti minunat acolo unde esti si sa te intorci cu bine. Chiar iti simt lipsa. :D

  • 27

    @Vulturul SRI: Ia joaca-te frumusel aici daca esti pasionat de subiect: https://www.cia.gov/kids-page/games/index.html

    De ce sa te irosesti pe aici?

  • 28

    @Laura Cernahoschi: In unele tari europene, musulmanii fac presiune, pt scoaterea semnelor religioase din scoli. Semne religioase care au existat dintotdeauna. Este intolerabil ca noi sa le permitem toate mofturile, iar ei sa faca pe intolerantii cu noi.

    alt un roman din italia
    2010-05-01 09:57:54 | Raporteaza
  • 29

    @Florina

    Nu fi trista fata draga.Porti chiloti?

  • 30

    @Laura Cernahoschi Daca veti cauta motivatia legii adoptate de una din Camerele Parlamentului belgian veti vedea ca printre situatiile enumerate este si securitatea nationala. Desigur precum bine stiti, un articol de opinie poate contine exagerari sau extrapolari. Asta nu inseamna ca autorul nu stie ce isi asuma prin opinia respectiva. Ca sa ma refer strict la afirmatia dumneavoastra, bineinteles ca este exagerat sa presupunem ca sub vestmantul lung se gaseste o bomba. La fel de bine bomba poate fi intr-o geanta, un hamburger, ascunsa intr-o agrafa etc. Din pacate insa, problema este alta si aici regret ca nu ati vazut extrapolarea. Daca o suedeza blonda ar purta un astfel de vestmant, nimeni nu ar banui-o de terorism, discriminarea a ajuns insa la un asemenea nivel…. Asa ca, propun sa faceti o petitie pe care sa o inaintati Parlamentului Belgian si CEDO impotriva discriminarii. Promit sa o semnez si eu.

    Alexandra Enescu
    2010-05-01 10:03:32 | Raporteaza
  • 31

    Sint de acord ca e o prostie sa dai o lege împotriva unui tip de îmbrăcăminte. Asta arata insa doua lucruri: 1. Chiar si politicienii, pentru care viitorul se intinde sistematic doar pina la alegerile urmatoare, au inceput sa realizeze ca invazia musulmana in Europa e un fapt. 2. Asa cum nu au fost in stare sa previna invazia, nu sint in stare nici sa o stavileasca.

    Totul a inceput cu subminarea institutiei familiei acum vreo 50 de ani. Uniune libera, feminism, femeile in fabrici si uzine (ca sa fie egale cu barbatii, sa se realizeze profesional, sa fie independente… hahaha), avorturi, planning etc. Cind intr-o populatie numarul de nasteri/femeie scade sub 2,1, acea populatie incepe sa aiba probleme. Cind acest numar scade sub 1,3, trendul nu mai poate fi schimbat si colapsul e doar o chestiune de timp. Nu exista nici o tara europeana care sa aiba 2,1 nasteri/femeie sau mai mult.

    Se nasc prea putini copii pentru mentinerea echilibrului intre grupe de virsta. Urmarea e ca se reduce numarul celor care platesc taxe la fondurile de pensii. In timp ce populatia activa scade, numarul pensionarilor creste. Ce au facut politicienii (acei insi pentru care viitorul se intinde sistematic doar pina la alegerile urmatoare) pentru a evita colapsul fondurilor de pensii, lipsa fortei de munca si pentru a restabili echilibrul demografic intr-o singura legislatura? V-am spus ca e vorba despre niste insi pentru care viitorul se intinde sistematic doar pina la alegerile urmatoare? S-au folosit de o gaselnitza ideologica: multiculturalismul, de care aveau nevoie ca sa le deschida barbarilor portile si sa le inchida bastinasilor gurile. S-a postulat, pur si simplu, ca toate culturile sint egale, crestinismul nu e cu nimic superior altor religii si nici albii mai cu motz decit alte rase. Ca urmare, in Franta (sau in Angia, nu mai retin) un nou prenume si-a facut loc in top 10 prenume ale noilor nascuti inca de acum vreo zece ani: Mohamed.

    Cum rata natalitatii in Europa continua sa se duca in jos chiar daca musulmanii fac cite 5-6 copii, guvernele vor continua sa tina portile deschise imigratiei. Daca ar proteja familia, daca ar stimula natalitatea, daca ar reveni la valorile traditionale (mult hulitele valori conservatoare), rezultatele s-ar vedea abia peste 30 de ani. Nu e insa nimeni interesat de asa ceva fiindca, mi se pare ca v-am mai spus, politicienii sint niste insi pentru care viitorul se intinde sistematic doar pina la alegerile urmatoare. :-)

    Cea mai de succes, cea mai prospera si creativa, cea mai avansata civilizatie dintre toate cele care exista, avind la temelie valorile crestine si cladita cu mult efort timp de 2000 de ani, e in marginea prapastiei dupa mai putin de un secol in care elitele intelectuala de stinga NECRESTINE au supus-o unui sir nesfirsit de perversiuni ideologice. Cheia intregii probleme a fost instilarea ateismului. Cu asta s-a inceput. Restul a fost usor, fiindca primul efect al necredintei in Dumnezeu e ca ajungi sa crezi in orice.

    Ce mai ramine de facut? Raspunsul vi-l dau aceiasi intelectuali minunati: celebrati diversitatea! :mrgreen:

    P.S. Scuze pentru lungimea indecenta a comentariului.

  • 32

    @Vulturul: Un asemenea secret nu se divulga. Dar port pantofi. Cu toc cui.

  • 33

    Nu stiu daca cei care se revolta acum impotriva unei legi a parlamentului belgian care interzice burqa vor mai avea curajul sau posibilitatea sa se revolte peste 20-30 de ani cind acelasi parlament va da o lege care sa faca burqa obligatorie. Exagerez? Bine, nu burqa, doar sharia.

  • 34

    @Florina

    Receptionat draga.As vrea sa-mi trimiti o poza cu tine dezbracata,pentru a ma convinge de intentii.Si fii fara inhibitii…

  • 35

    Probabil te referi la legea care pedepseste pe cei care OBLIGA femeile musulmane sa poarte acel “val” ! Sincer nu ar fi mare lucru sa umbli in curu gol pe strada . Asa am fost si prima data……eva avea frunza doar in fata , nu ? :) Hmmm, incerc sa mi te imaginez in fundul gol :D

  • 36

    Draga dra Laura!Acest text m-a suparat pe mine mult mai tare decit te-a suparat pe dta pozitia belgiana fata de problema burqa.Zilele trecute era un articol despre aceasta problema in ziarul (pe internet)unde ai lucrat:Cotidianul.Un articol echilibrat.La un moment dat spui ca e o chestiune de principii.Si mai zici ca “prostia nu se vindeca prin lege”.De acord,dar de prostie nu te vindeca nici doctorul,nici mama,nici tata.Poate doar somajul(si asta o spun din proprie experienta).Revenind la principii:este clar ca nu ai inteles democratia europeana.In cazul de fata,poporul belgian,prin alesii sai,decide ca se interzice burqa,un vesmint al unei minoritati musulmane,emigranti in tara a carei Constitutie au jurat sa o respecte.Si acum protesteaza si isi gasesc sustinatori.Parerea mea:daca nu le mai place in Belgia sa mearga in tarile arabe sa guste din plin “democratia” araba.PS1:Vesmantul se introdusese si in scoli creind o problema intre eleve.PS2:deghizarea oricui cu burqa,a unui terorist,a unui killer profi,a unui Don Juan,nu este o gluma de salon.Este simpla si eficienta.

  • 37

    Societatea impune reguli. Din momentul in care exista controale de identitate pentru toata lumea si camere care asigura securitatea, toata lumea trebuie sa aiba fata descoperita. In rest, daca fac o gaura in burqa, din partea mea portul ei nu e o problema.

  • 38

    Prin lege ar trebui sa oblige blondele sa nu mai scrie la ziar ce scrii tu. Stam murdari la fund in tara asta de ciocolata si comentam despre legile unor tari cu 100 de ani inaintea noastra. Apropo, daca s-ar da o lege care sa ne oblige sa mergem in fundul gol, maimutele care il flutura acum pe la TV astfel ar fi suparate si s-ar imbraca. Poate nu ai inteles tu dar legea aceea e valabila in Belgia nu in toata lumea si din cate stiu eu fiecare tara isi poate vota legile cum doreste chiar daca aceasta discrimineaza o carpa pe fata. Ati luat-o razna du drepturile!

  • 39

    @titi: Esti cumva islamist? Societatea IMPUNE? Laura, eu sunt de acord sa umblu in fundul gol si iarna (parul des imi va tine de frig!)

  • 40

    E foarte periculos ce ai scris.Cred ca ai fost afectata de micul vulcan E-15 ,de lipsa de miscare din aeroporturi si de prea mult soare pe plaja din Spania.In orice caz ,io iti zic- ai lav iu-si camasu tra for ever.

  • 41

    Este usor de observat tendinta crestinilor de a raspunde cu aceeasi moneda in problema drepturilor femeilor in tarile islamice. Aceasta spune multe despre rezultatele reale ale crestinismului dogmatic in planul relatiilor dintre oameni. Ce diferenta ar mai exista intre noi si musulmani daca acceptam atit de usor orice interdictie. Argumentele legate de securitate sint puerile. Exista atit multe metode de ascundere a explozivilor sau a agentilor bacteriologici incit nu mai are importanta daca fata iti este vizibila sau nu. Placerea diabolica si paranoida de a gasi metode de a interzice cit mai multe este o alta tara a romanilor. O explicatie ar fi timpul prea scurt pe care l-am petrecut in democratie. In cazul belgienilor ar fi fost mai bine sa-si analizeze “performantele” in ceea ce priveste pedofilia decit sa devina un vector sub controlul celor ce vor exacerbarea conflictului intre “crestini” si musulmani. Din fericire, foarte multi oameni au inteles caracterul fals al luptei contra “terorismului” si adevaratele scopuri care se urmaresc de catre statele europene in ceea ce priveste limitarea masiva a libertatilor cetatenesti. Evident ca pe noi nu ne intereseaza asa ceva pentru ca am renuntat la ele demult, fara sa ne forteze nimeni.

  • 42

    Vino in Franta si vezi cati arabi sunt aici si cum se comporta si apoi mai scrie articole in necunostita de cauza

  • 43

    32+37 @Vulturul: domnule, mie imi plac, in principiu, aparatele de zbor cu sfirleaza si fofeaza. cu dumneavoastra fac o exceptie, doar ca sa va spun ca ati incasat-o electric. banuiam ca aveti penaj alb, in jurul gitului, ca o pasare de soi. constat, cu regret, ca va atirna motul, ca la curcan, aveti coada legata cu zgirci de prastie si zburati cu ciocul intors la ceafa. drept care nu ratati nicio constructie mai inalta. acest abuz v-a cauzat grav penajului. aveti un penaj al limbajului foarte ciufulit si plin de daunatori. vizitati un medic veterinar. poate va ajuta si cu deparazitarea interna. si atentie la aterizari. ati vazut, in ultima vreme, cit de mare este riscul unor manevre juvenile…

    alt git gulas de penissylvania
    2010-05-01 12:30:47 | Raporteaza
  • 44

    50 @Raul: multumesc! adica Marea Uniune Europeana ai vrut sa spui, nu? :) )

    alt adrian, stafilococul de aur
    2010-05-01 13:12:41 | Raporteaza
  • 45

    @Laura Cernahoschi: Nu eşti în contex!În anii ‘90 parizienii se temeau de orice bagaj uitat în metrou.De frica teroriştilor care foloseau slăbiciunea sistemului democratic orice bagaj fără stăpân putea să fie o bombă,nu poţi venii cu argumentaţii liniştitoare.Ca să-mi fie frică ,eu cetăţean cuminte, la mine în ţară unde plătesc impozit pentru siguranţa mea,nu o găsesc corect.Sunt pentru, cei care nu se supun legilor să fie expulzaţi.

  • 46

    @Raul: esti “destept” ma! nu am nimic cu cosa, cu dama, sau cu altii! da..am mai comentat sub idiotul nostra, cotetu nostra..iar acele commneturi erau strict raspunsuri pt cosa! care de altfel ..atunci cand are chef, are comentarii pertinente! tie nu ti-am comentat nimic niciodata si nici nu m-am luat de tine! vad ca nu ai loc de mine nici macar cand nu comentez.

    alt paul Simon Tzache
    2010-05-01 13:57:13 | Raporteaza
  • 47

    @paul Simon Tzache,

    Ma scuzi.Mi-am dat seama acum.E simplu cosa nostra, plus un nume nou unul alex.Ala care ma injura pomenea si de tine si de asta.My bad:(

  • 48

    @Vulturul SRI: I am sorry, you didn’t pass level one. You are underqualified for us. Try somewhere else.

  • 49

    @Eva Shoe

    I’m already a secret agent.The Blind President aka Cyclops pays well.Laura is one of our most valued agents.Her inflitration in the press is of real vaue to us.You are probably on Dan Voiculescu’s”the Komoda Dragon” aka Felix the cat side.I recognize Gadea’s signature everywhere.

  • 50

    Vrea cineva in SRI de partea marinarului?

  • 51

    @Raul:

    E vorba de respectarea drepturilor omului nu de interzicerea unui tip de imbracaminte. Femeile musulmane sunt obligate sa le poarte, NU le poarta de placere.

    Un barbat musulman vrea ca nimeni sa nu-i vada femeia… pentru ca-i apartine doar lui. Ma intreb de ce inversa nu este adevarata. De ce nu poarta si barbatii burka?? Pt ca e vorba de legea celui mai puternic… iar in Europa nu acceptam asta.

  • 52

    Nu am citit nici un comentariu de-al dvs despre crestinii prigoniti(DA!!!) in tarile islamice, dar v-a apucat grija de musulmanii din Belgia. Poate ajungeti si dvs la plaja in burqa. Cine stie?! Poate chiar va doriti.

  • 53

    @Raul: sunt multi prosti pe aici dar tu ii intreci pe toti. Tu este bolnav psihic. Nu ai scris nici-un comentariu la nici-un articol. Iti ocupi timpul injurand in vant fraiere pentru ca toti cei pe care ii injuri sunt caractere virtuale. Nu sunt fiinte reale. Si eu il injur pe cosa nostra, dar numai cand mi se pare ca se da prea smecher. Tu in schimb esti bolnav. Celor ca tine nu ai ce sa le faci.

  • 54

    Agento esti nefasta cu spalatul asta pe creier. Din nou o kestie fumata, ce spui are aparenta unui discurs coerent/rational si parca logic. Textul de mai sus(al tau) este un exemplu de scoala de ce se poate face ca dezinformare. Probabil ca intimpul cand nu stai cu castile pe urechi sa asculti telefoanele si sa redai conversatii in diferite limbi pe care le stapanesti, ai si misiune sa aburesti poporul cu texte din astea. Toate se skimba securistii de ieri agentii de propaganda de azi. Ambasada regatului Belgiei iti multumeste, agent de influenta si spalare pe creier ce esti.

  • 55

    Am inteles ca a existat un referendum inainte,n-a venit Boc sa dea o ordonanta de urgenta.Daca asa a decis majoritatea,asta e.Cui nu-i convine,mai e Afganistanul,Iranul,etc.N-o fi acelasi nivel de trai,dar ce nu face un(o)practicant(a)musulmana pt.religie?Pana la coada,cu ce sunt obligati belgienii sa suporte fantomele alea in spatii publice?

  • 56

    @Raul: 45-Ete ca sunt si eu prezent,cam tarziu,dar o sa stau la coada,nu pot rata asa ceva.Am o singura doleanta,spala-te pe dinti la fiecare al zecelea client.

  • 57

    Ca primesti ceenia unei tari,faci un juramant prin care te obligi sa resp[ecti legile si valorile tarii respective.Daca in tarile musulmane este raiul pe pamant,de ce vin cu miile,cei mai multi ilegali,cu pluttele peste mare,punandu-si si viata in pericol?Daca aceste legi sunt importante pt ei si occidentul nu se lasa cotropit de bunatatea legilor musulmane,sa faca calea intoarsa.Auzi la astia,sa faca baie in piscina imbracati,sa oblige proprietarul sa schimbe apa zilnic din cauza transpiratiei acumulate in haine,sau a bolilor de piele ascunse de costumul de baie multilateral dezvoltat.Pai cu normele sanitare nu este de joaca in UE,domnisoara,doar la noi isi fac toti veneticii de cap!

  • 58

    Adică barbaţii musulmani din Belgia vor face piaţa la greu! Minunat! Şi-aşa barbaţii sunt mai dotaţi de la natură pentru cărat sacoşe grele! Sau, bieţii, neînţeleşii, o să cumpere cu suta de grame? ;) Dacă spui că femeile care nu vor mai îmbrăca burqa, nu vor mai ieşi din casă, înseamna că femeile alea erau obligate (nu libere) să se îmbrace aşa. în fond, dau dreptate celor care zic că, atunci când cineva iese din casă, ceilalţi oameni au dreptul de a-l putea identifica pe cel care e între ei. o faţa acoperită, uneori şi ochii, îmi încalcă dreptul meu de a vedea cu cine stau de vorbă sau pe lângă cine stau în autobuz. Dacă Dumnezeu (sau natura) ne vroia cu feţele acoperite, ne năsteam cu văl (găsea mama natura o cale pentru asta). Întrebarea din titlu e o prostie, tipică celor care se consideră evoluaţi, atât de evoluaţi încât au întotdeauna dreptate. Mda…

  • 59

    Ramona,

    Ai dreptate ! Unii v-aţi născut cu văl !

    Mai greu e să se vadă din exterior sau voi să vedeţi prin el !

  • 60

    Bine ai revenit.Credeam ca vulcanul tia facut vreun rau.Referitor la titlu,pentruca n-am citit inca ce ai scris,iti spun cinstit ca mi se pare ca ar fi foarte incomod iarna.

  • 61

    Interesant ca femeile crestine nu sint deloc indignate de o serie de discriminari evidente existente in cadrul dogmei crestine, dar sint ciudat de sensibile la soarta femeilor musulmane. Una din ele se refera la limitarea accesului in biserica in anumite perioade, tratamentul discriminatoriu in ritualul botezului propriului copil, pasivizarea vointei in ritualul cununiei, etc. Problema eliberarii de valul subtil este complexa si poate incepe cu identificarea modului in care actioneaza ipocrizia. Ar fi bine ca europenii sa nu furnizeze motive conducerilor tarilor islamice de crestere a presiunii asupra micilor comunitati crestine de pe teritoriul acelor state. Nu ar fi rau sa ne gindim si la ei inainte de a incerca demersuri coercitive riscante si inutile asupra musulmanilor europeni. La conflict se ajunge usor. Cum ar fi fost daca un guvern islamic ar fi initiat un referendum, analogic cu cel elvetian, prin care sa se ceara opinia populatiei relativ la oportunitatea existentei lacasurilor de cult crestine pe teritoriul lor ? Ar fi fost democratic ? Da, dar …

  • 62

    Tarile europene cer imigrantilor sa se integreze. Daca vin in Belgia sau in Franta sa traiasca ca un belgian sau ca un francez. Nu vii in Franta ca sa traiesti ca un taliban, cel putin nu in spatiul public. Legea franceza interzice cagula, de ce nu ar interzice si burqa? Spiritul legii este ca este interzisa acoperirea figurii in locurile publice. Desigur ca indaratul acestui spirit se ascunde agasarea fata de cei care au decis sa mute orientul islamist in Franta si Belgia. Francezii si belgienii nu au o problema cu musulmanii, ci cu indisponibilitatea unora dintre ei de a adopta modul de viata occidental.

  • 63

    Eram aproape de acord pana am dat de mentionarile despre Ataturk si Petru cel Mare. Cei di cu legile lor stupide au dat un sut in tarile respective propulsandu-le in fata catre modernizare. Mi-am adus aminte ca nici nemtii nu au fost un model de civilizatie dar zecile si sutele de razboaie intre ei i-au convins sa se schimbe din salbaticii care erau. Civilizatia nu se poate face cu vorba buna. Intotdeaun va fi cineva care te va OBLICA sa respecti o anumita conduita. Probabil ca legea suna stupid dar este necesara si in fond legea nu spune ca burqa este rea, legea respectiva spune: -ai venit in tara asta si avem niste reguli, respecta-le si adapteaza-te acestei tari.

  • 64

    Ne-ar placea sa te oblige pe tine ca esti mai inteligenta.

  • 65

    Exact. Interzicerea valului islamic este o incalcare a drepturilor omului, mai precis o incalcare a libertatii religioase. As fi inteles sa fie interzisa obligarea purtarii lui.

    Cat de idiot sa fii sa zici ca valul islamic e degradant pentru femeie si in acelasi timp sa aprobi nudidatea, pornografia si prostitutia ?!?!? Imi vine sa emigrez pe Marte.

    Si parca francezii trebuiau sa fie un exemplu in respectarea drepturilor omului. Libertate, fraternitate, vrajeala.

  • 66

    bai DAN-66 si etc- tu esti timpitul de serviciu al trustului,timpit cu diploma de spiru haret ori esti musulman saudit deghizat in apostolul Pavel care ne da sfaturi?Drepturile omului nu sunt rupte de obligatiile omului.Daca te duci in Belgia respecta legile de acolo.Daca nu -ti convin legile din Belgia , nu te du acolo,stai dracu ‘in desert sau in blocurile inconjurate de nisip din tarile arabe bogate .Si nu uita sa o iei pe Laura ,o mai desprafuiesti de cenusa vulcanica, si merge,ca nu oi fi tu vreun print saudit sa-ti permiti o vedeta de la hollywood.Merge si bollywood.

  • 67

    @ Dan #62: ai suprins foarte bine preocuparile femeilor crestine care in loc sa se preocupe de situatia lor le plang de mila musulmancelor. e ok sa luptam contra tratamentelor degradante, dar nici sa vedem in fiecare musulmanca o femeie supusa…e total neadevarat cine a cunoscut stie.

  • 68

    Laura,chiar mi-ai făcut o bucurie apariţia ta de azi :) Aşa cum am mai spus cu alte ocazii,şi eu consider o prostie periculoasă legiferarea unor interdicţii referitoare la vestimentaţie în contextul actual.Şi cui, tocmai acelei populaţii oricum susceptibile la intoleranţă şi nemulţumiri din Europa.Mă tem de o şi mai mare radicalizare şi autoizolare a comunităţilor musulmane din Europa în viitorul apropiat.Poate că, pînă la urmă,puterea exemplului ar da roade,chiar dacă exasperant de lent.Dar graba strică treaba şi în acest caz. În altă ordine de idei,eu îţi doresc vacanţă plăcută în continuare şi aştept să revii în „forţă”.Se simte lipsa ta pe aici,n-o spun doar eu. :) :) :)

  • 69

    Laura, Laura, ce argumente ai tu aici? in primul rand, in momentul in care te muti intr-o tara, intr-o cultura diferita, TE ADAPTEZI. daca nu-ti convine ca in tara aia se umbla in curul gol, nu te muti acolo. nu te obliga nimeni sa vii unde nu-ti place. in al doilea rand, m-am saturat sa aud de la diferiti intelectuali cat de toleranti sunt musulmanii. pentru ca NU SUNT. si stii foarte bine asta. Iulia Gheorghe scria de curand despre un cunoscut propagandist musulman (Tariq Ramadan): “Am rămas fermecată de talentul său oratoric desăvârşit, de eleganţa exprimării, de ciudăţenia conţinutului încât simţeam că ceea ce spune e prea frumos ca să fie adevărat: Islamul ca religie a iubirii, importanţa femeii în societate, educaţia copiilor, toleranţa religioasă.” era sa cad pe jos de ras citind esenta asta de naivitate. initial am crezut ca Doria Niculescu a scris asta, ar fi fost de inteles. aproape ca vedeam inimioarele care ieseau din ea :D . pai sa vezi ce fermecata ai ramane, Iulia, daca ai vedea ce le fac amicii lui intru Jihad copiilor si femeilor din Afghanistan. ah, despre asta nu vorbeste in discursurile lui… deci dupa parerea voastra musulmanii sunt un fel de practicanti zen, cauta iluminarea si noi tre sa le asiguram toata linistea de care au ei nevoie, nu? sa isi transmita in liniste ura la adresa “infidelilor” mai departe. ah, din cand in cand mai arunca o chestie in aer omorand oameni nevinovati, dar na, asta inseamna o religie toleranta: sa ajungi in Rai daca omori necredinciosi.

  • 70

    Acum femeile musulmane isi vor lua portia dubla de bataie de la barbat. Daca nu te conformezi unor norme acceptate de toti drept civilizate, atunci stai in desert cu presul peste tine. Desigur, musulmanii vor recurge la metoda pe care ei o stiu cel mai bine, varsarea de sange. Ca doar asa ii invata profetul intr-o carte scrisa acum 3000 de ani.

  • 71

    @a: mie imi place omul ala ca orator. da, e un orator excelent. ca poate e mincinos, asta nu ma intereseaza ca nu vreau sa trec la Islam. voi nu mai aveti persoane pe care sa le admirati din diverse puncte de vedere? Tot timpul se vorbeste despre grota afganistana si salbaticii din Yemen sau Iran, dar cand e vorba sa mai arati si un musulman cult te arata cu degetul. nu stii cine si de ce arunca in aer bombele, habar nu ai de situatia la nivel mondial. au fost oameni pe aici care au explicat ce si cum cu terorismul, citeste te rog comentariile de pe la inceput. mai usor cu aerele astea de european care le stie pe toate. ca nu tine :)

  • 72

    @dan: Sa-nteleg ca si tarile islamice incalca drepturile omului cand obliga ca femeile venite din alte tari (vestice inclusiv) sa adopte vestmintele locale pentru a putea circula pe strada?

  • 73

    laura: bine ai revenit! indiferent de subiectul abordat…

  • 74

    poate ca ar fi bine de stiut ca, in Franta, legea urmeaza sa prevada o amenda simbolica pentru femeia care poarta burqa si o amenda mult mai usturatoare pentru ruda de sex masculin care o obliga sa faca asa ceva.

  • 75

    sa-mi fie iertat, dar intrebarea e stupida. lipsesc si trei virgule di titlu.

    alt fundul gol, curmalul copt
    2010-05-01 22:52:51 | Raporteaza
  • 76

    @Harap Alb: nu a fost indecent de lung postul pt ca a fost captivant..a fost cel mai tare lucru pe care l-am citit in seara asta.. ma bucur ca si altii vad lucrurile cum sunt si o pot si exprima intr-un mod splendid..

  • 77

    daaa! daaa! daaa! vrem femeile sa fie obligate prin lege sa umble in curul gol pe strada :)

  • 78

    Si eu sunt surprins ca legea asta are atatia sustinatori. Burqa face parte din cultura lor, daca vor s-o poarte ar trebui sa fie libere sa faca asta, cu ce va afecteaza pe voi cum se imbraca ele? Nu-i o solutie nici pentru apararea drepturilor femeilor si practic masura asta inseamna ca femeilor musulmane li s-a interzis iesirea in public. Iar motivarea cu securitatea nationala e o tampenie, daca una s-a detonat (chiar au fost asemenea cazuri in Belgia?) nu inseamna ca trebuie suspectate toate de asa ceva si una care chiar are de gand sa se detoneze o s-o faca si fara burqa. Ar fi ceva asemanator daca li s-ar interzice romanilor sa circule cu metroul motivand ca unii dintr ei fura din buzunare.

  • 79

    @xyz:80-”Burqua face parte din cultura lor”,Corect.Numai ca nu din Belgia provine cultura lor.Asa ca,ori se comporta ca cetateni ai tarii respective,ori inapoi la cultura originala.Pana la urma nu e o chestie de siguranta nationala,tine pur si simplu de estetica.In Teheran o merge,in Bruxelles nu.

  • 80

    Bine ai revenit cu articole! (chiar, de ce nu ți mai dă voie pe voxpublica?)

    Chiar dacă te-ai enervat acum :) Chiar dacă consider că greșești.

    Argumente: 1. Hai să citim legea exact cum este și nu să vorbim de ce transmit tabloidele (ar fi trebuit să oferi un link către leega respectivă, nu?); 2. Hai să vedem dacă în Coran spune că femeile trebuie să poarte chestia aia pe față (vezi en.wikipedia.or../ unde scrie clar că nu scrie, ba mai mult este un obicei preislamic); 3. Există milioane de musulmani în Europa și femeile musulmane nu poartă prostia aia pe față (oare încalcă Coranul? vezi precedentul punct); 4. Ești sigură că portul ăla este impus de religie și nu de bărbații (vezi și argumentul precedent) lor? Crezi că ar avea tupeul să îl denunțe dacă ar fi obligate să îl poarte? :D 5. Argumentul cu „fundul gol” este pueril: eu chiar aș vrea să merg așa și nu am voie: mă ia poliția. Nu se încalcă fix aceeași „libertate” ca și la interzicerea cagulei ăleia? 6. Ce înțeleg eu din articol este că dacă îmi fondez o religie în care să oblig femeile să umble goale pe stradă (mică extensie la „fundul gol”), înseamnă că ar fi o dovadă de intoleranță să le statul interzică să umble așa?

    Să nu crezi că acum sînt de acord total cu legea respectivă. Însă nu-mi place să condamn ceva pe baza clamării stupide a dreptului la liberatate.

  • 81

    Nu, nu mi-ar placea legea cu fundul gol. Mi-ar placea, in schimb, ca in tarile de unde vin mamelucele astea cu fatza impachetata sa nu existe lege anti-alcool. Sau lege anti stat pe plaja in cracii goi. Intrucat, acolo, acele legi exista, eu ma conformez si beau alcool si stau in cracii goi la mine in tara. Mamelucele n-au decat sa -si practice demnitatea in tarile lor; nu le-a adus nimeni cu forta in occident! Ca sa zic asa, in galerie la Dinamo nu te duci ca sa strigi “Hai steaua!”.

  • 82

    @Raul: nu te mai bag in seama asa cum vad ca nu o mai face nici cosa de mult timp. Ca sa te bag in seama ar trebui sa fii cineva important sau sa vad ceva scris de tine cat de cat inteligibil. dar tu esti bolnav psihic. m-as injosi daca te-asi mai baga in seama. poti sa faci spume la gura cat vrei.

  • 83

    Comentariul 87 e pentru Alex

  • 84

    :) )))))))).

  • 85

    1 Purtarea burqa poate aduce prozeliti. 2 Musulmanii nu considera ok sa iti faci cruce pe strada. 3 Marian Oprisan povestea cum au speriat ei pe cineva, pentru ca umblau cu cagule

  • 86

    @Raul:84,89-Dulceata mica,acum vad ca pe la 4 devenisesi impacientat,iar pe la 9 deja dadeai intr-un ras isteric.Imi pare rau ca te-am starnit,sa stii ca nu te abandonasem,dar la cati doreau sa te bucure am socotit ca imi vine randul cam pe la ora asta.Sau ai ramas fara pasta de dinti?De fapt nici nu iti trebuie,aia naturala iti face cel mai bine,periuta sa ai.Acum serios,nu ma fa sa-mi pierd timpul raspunzandu-ti,pot sa te aduc in stare sa spargi monitorul.Ai furat-o asta e,cine te pune sa faci propuneri de-astea obscene asa,la gramada?Si,de fapt,cine te pune sa postezi?Ai mari lipsuri.

  • 87

    @ laura cernahosky

    Este adevarat ca este o lege stupida, la fel ca cele legate de protectia porcului inainte de taiere, sau protectia primatelor, a minoritatilor – (un minoritar poate fi un musulman fara val, sau cu val ?!?!?!?), prin minoritati intelegandu-se orice, adica gay, lesby, in curu’gol, desculti, rasi in cap si la subtiori, analfabeti de bunavoie, adica cu voiebuna, orbi, surzi, ciungi, basescieni, boci, sau udristi blonzi, pitici, tatuati si insfarsit minoritari, dar culti, care sa se numeasca “laurieni cenahoskysti”. Stupide legi. In fond, cainii vagabonzi au dreptul sa faca sex in spatiul public? Uite unde ar duce umblatul in fundul gol pe strada. Astia ar putea fi o minoritate, apoi vor deveni majoritate, sigur.

  • 88

    e bine că se interzice. mulţi drept-credincioşi creştini le confundau pe femeile musulmane cu smeriţii călugării ortodocşi.

  • 89

    am vrut să scriu “călugări”, cu o singură “i”. :P

  • 90

    @Iulia Gheorghe- wow, ce m-ai pus la punct :D . nu e vorba de aere europene, e vorba de inteligenta bunului simt. cred ca arunci prea usor cu vorbele. exista foarte multi musulmani culti, problema este ca multi dintre ei una spun si alta fac. ce fac oamenii astia culti pentru a opri de exemplu lapidarea care se practica inca in unele tari musulmane? vorbesc, atat. fapte zero. la vorbe, ai dreptate, sunt foarte buni. ei vin sa ne invete ce e toleranta. citeste despre taqiyya si o sa intelegi ce face Tariq Ramadan. cat despre prietenii lui din Fratia Musulmana, se pare ca nu cunosti ce au facut prin Bosnia, cum se fotografiau cu capetele sarbilor in mana. si acum in Afghanistan sunt niste ingerasi. ca mai tortureaza din cand in cand pe cei care nu le respecta autoritatea (inclusiv copii sau femei), nu-i nimic. asa isi educa ei copiii, asa arata ei importanta femeii in societate. grow up

  • 91

    Salut

  • 92

    @a: cat de inteligent argument. parca europenii si americanii nu au torturat si nu tortureaza destul. asta de ce uiti sa mentionezi? mi se pare incorect sa ii judecam tinand cont de un tipar. asa cum noua romanilor nu ne place sa ni se spuna ca suntem hoti si tigani asa nici noi nu trebuie sa facem generalizari grosiere. si tot zici de Tariq Ramadan de parca nu as fi expus inca din articol controversa privind personalitatea sa. Am mentionat ca nu ma intereseaza sinceritatea sa sau daca face ceva palpabil, eu i-am comentat talentul oratoric si ascutimea mintii. de ce am avea pretentii de la musulmani ca s-ar schimba cand la celalalt articol mi se prezice ca voi arde in iad doar pentru ca nu incurajez exagerarea unor ritualuri bisericesti?

  • 93

    @castor ma refeream la cultura minoritatii musulmane. Au dreptul si minoritatile sa-si pastreze traditiile si cultura?

    E total irelevant daca Coranul le obliga sau nu sa poarte burqa, ele il interpreteaza intr-un anumit fel, si daca considera ca nu pot iesi pe strada fara burqa cine suntem noi sa le interzicem asta?

  • 94

    @xyz:99-Pana la urma,pierdere de timp.Inca o data si pentru ultima oara:nu tu,nu eu(din partea mea pot sa umble si in 4 labe)nu le interzicem sa se imbrace in vreun fel sau altul.Cei care locuiesc acolo,dupa ce au avut si un referendum pe chestia asta.Ca tu nu esti de acord sau ca eu sunt,nu schimba cu nimic lucrurile.Ne agitam degeaba.

  • 95

    mie da, nu ştiu cum v-aţi obişnui voi cu un asemenea fund..

  • 96

    @Laura…aţi scris acest articol că v-aţi enervat…ce concluzie pro-arabă !Ei au decis să trăiască in ţări occidentale,vest europene de la bun început au ştiut diferenţele de cultură,religie unele complet diferit în filosofia lor şi totuşi au preferat să rămînă în loc să se ‘repatrieze’ la sărăcia,îndoctrinarea,restricţia… A te confunda cu tradiţia a te adapta ţării adoptive este o dovadă de respect pentru ţara respectivă.Cum ar fi atunci cînd te duci la Curte-Judge unde judecătoarea ori judecătorul poartă robă şi perucă ca pe la Londra… şi să zicem advocatul inculpatei apare într-o geacă de piele şi cu un ciorap pe cap,ori în costum de baie,ori “în fundul gol” expresia dvs. ? Lipsă de etichetă,este ofensivă…occidentalii sunt mîndrii de evoluţia lor iar a vedea parcă’strigoi’’stafii’ingonito’ fără să vrei îţi dau fiori…a purta aceleaşi haine ca pe timpul lui Pilat…ce Dumnezeu Evoluţia…nu radicalism !

  • 97

    @Laura Cernahoschi: Iata ca exista o tara araba in care femeile conduc masina se imbraca cum vor,sunt studente(mai multe decat barbatii) sunt ministru,deputate,au posturi mari in economie si totusi tara e”cea mai crunta dictatura” sunt altele in care vezi femeile ca noste ambalaje negre,care nu au voie sa conduca sa aibe functii si sa umble singura pe strada,dar fiind”aliate”sunt considerate democratice.

  • 98

    aceste f cu burqa sa stea in tara lor daca sunt asa de sfinte cum sunt……

  • 99

    @Iulia Gheorghe – si crestinii au facut multe crime in numele Crucii. catolicii in special, ortodocsii mai putin. cruciatii au macelarit in Iersualim, se stie. in zilele noastre, au existat excese din partea crestinilor (Guantanamo, Abu Ghraib). DAR. astea sunt exceptii, nu o conduita incurajata. in Afghanistan si Irak occidentalii mai ca nu le fac masaj musulmanilor. au pompat sute de milioane de dolari. si e normal, pentru ca nu e vorba de ocupatie. trebuie spus ca si musulmanii au respectat (uneori mai mult decat noi, crestinii) religiile celor pe care i-au cucerit. rareori le-au distrus lacasurile de cult. dar au facut prozelitism la greu. bottom line: belgienii nu le iau niciun drept musulmanilor prin faptul ca interzic valul islamic. nu spune nimeni sa nu-l poarte IN TARILE LOR. aaaa, ei sunt veniti sa impanzeasca Europa cu moschei, nu sa se integreze in cultura europeana. ce urmeaza, sa ne dea desteptarea muezinii? nu cred ca ai vrea sa-ti cresti copiii intr-o astfel de cultura. m-as fi asteptat la mai multa profunzime in legatura cu subiectul din partea Laurei in primul rand, ca ea se pricepe, dar si de la tine.

  • 100

    @a: daca mi-ai fi citit articolul despre burqa ai fi vazut parerea mea, contra acesteia. problema este ca se va crea un precedent, apoi le vor obliga sa isi dea jos si hijabul si asa mai departe. iar asta deja ar fi grav.

  • 101

    Nu-ţi convine că au lege să umbli în fundu gol pe stradă, nu te duci la ei. Atît e de simplu!

  • 102

    Pt raulia_110,111 112:Vezi raulia,asta-i treaba pana la urma.In timp ce tu iti faci vise bolnavicioase cu familia mea,pe care oricum nu o cunosti,sperand sa ma enervezi,eu te iau ca ceea ce esti,adica un retardat si pun pariu ca daca intri intr-un spital,fie si din intamplare,nu iesi prea curand de acolo.In rest,mai imi omor si eu timpul cu tine.Nu esti un exemplar interesant,dar asta e situatia.PS-spre deosebire de tine,n-am nimic cu familia ta,dar asa,fara sa dau in cap la nimeni,n-o fi ceva ereditar?

  • 103

    [...] de securitate care sunt invocate de susţinătorii legii sunt stupide, aşa cum scriam şi în articolul precedent. Este o lege îndreptată împotriva unei minorităţi religioase, în forma sa cea mai vizibilă [...]

  • 104

    @Raul Regele Pandorei: Papusa,ultimul lucru care m-ar interesa acum ar fi sa stau cu sufletul la gura sa-ti citesc comentariul.Parerea mea despre tine e formata.Apropo,nu numai a mea,vezi ca ai mai multe “comentarii”sterse de pe aici.Nu de mine.Stii vorba aia”daca doi iti spun ca esti beat,du-te si te culca”.Dar daca mai multi iti spun ca ai o problema psihica,ce faci?

  • 105

    @Raul Regele Pandorei:Da pusi,ti-am vazut”comentariul” asa,din curiozitate profesionala.Ti-am lasat si raspuns,tot acolo.Daca o sa-l citesti,o sa intelegi(sau nu?)de ce nu primesc sfaturi de la tine,nici in privinta orei de culcare,nici privind intervalul de timp cand ai fi dispus sa conversam.Pana nu vii cu un certificat medical de la un psihiatru,care sa ateste ca esti cat de cat sanatos,mi-e frica si sa mai fac misto de tine.Crapi de oftica sau faci cine stie ce nenorociri,ma leaga pe mine. Asa ca,pana te-oi mai intrema,tratamant placut.

  • 106

    @Raul Regele Pandorei: ti-ai luat calmantele si te-a luat somnul,in sfarsit?e un inceput bun.eu chiar am niste treaba,dar o sa ma rog pt.sanatatea ta,dormi linistit.

  • 107

    @Raul Regele Pandorei:Eu nu am fost nervos nici o secunda.Tu ai inceput prin a ura o m.. placuta tuturor celor prezenti pe articolul respectiv,adica asta.Daca m-ai prins si pe mine,asta e,nu puteam ramane dator.

  • 108

    @Raul Regele Pandorei:Am vazut ceva dincolo cu”poponar infect”,m-am abtinut de la replica.Oricum nu sunt.Treaba e ca te aprinzi cam repede,te iei in bete cu toata lumea.Nu e problema mea si nu ma bag,din partea mea,numai bine.Si FAMILIEI,eu nu sunt ca altii…Cu injuraturile,poate o lamurim alta data.Sau nu.

  • 109

    Este foarte foarte bine cum procedeaza tarile mentionate.daca vor sa poarte val pe fata sa duca sa-l poarte in tara lor. daca au ales sa traiasca sau sa viziteze occidentul sa se conformeze regulilor occidentale. aceste fete scoperite pot ascunde multe, multe. daca parintii si iubiti acestor femei le vor incuia in casa pentru ca nu accepta sa iese pe strada imbracate normal, e doar treaba lor. nu inteleg de ce trebuie sa traiesti intr-o tara unde datinile, obiceiurile si credinta nu-ti este respectata.

  • 110

    De ce multi din cei care posteaza pe acest subiect invoca la “dreptul de a se imbraca cum vor”. Inainte de 11 septembrie nu s-a legat nimeni de viata lor. Dupa 11 septembrie insa, Europa a inteles ca trebuie sa se protejeze de pericolul islamist. Vad ca luati apararea bietelor femei musulmane care nu accepta “desfraul” occidental.De ce au venit in Europa?. Ce motive serioase au avut sa vina intr-o lume “atat de decadenta”?.Multe din principiile lor de viata sunt contrare celor din tarile unde AU ALES sa traiasca.Mai mult prin actiunile lor pun in pericol viata cetatenilor din tarile unde traiesc. TOATE atentatele sinucigase sunt facute de fundamentalisti musulmani adica tocmai adeptii burqai. Cunosc destui musulmani care nu sunt de acord cu burqa. Oare nu exista nici o legatura intre teroristii islamisti si adeptii valului islamic.?

  • 111

    1. “Nu-mi place burqa şi nu le înţeleg pe femeile care o poartă.” – pai nici lor, dar nu au de ales. Traditia le obliga, nici macar religia (Although cultural and not of Islamic teachings, face covering veils have become linked to Islam and its followers.). 2. Si in Franta, domnul Nicolas Sarkozy: “In our country, we cannot accept that women be prisoners behind a screen, cut off from all social life, deprived of all identity”. 3. Nu inteleg de ce sariti asa cand cineva incearca sa faca ceva. Si sa stiti ca nu stau inchise in case, nu. In franta a fost interzisa deja in scoli din 2004 si fetele inca se duc, fara burqa. Deci s-ar putea sa mearga. Nu stiu, dar zic ca merita sa incercam.

  • 112

    intrebare:pe musulamancele alea cu burqa aia a lor cum le poate legitima un politist?nu se incalca drepturiile omului respectand traditia la care faci referire?fiindca trebuie sa isi dezveleasca fata pt. a demonstra ca ea este ceea din actul de identitate,stiind faptul ca in legiile musulmane dezvelirea fetei in fata unui strain e interzis.

  • 113

    Una dintre cele mai importante forme de comunicare între două fiinţe umane e prin expresia şi mimica feţei. E valabil până şi la animale. Ce-ai spus tu = eclavizare socială.

    alt Cockwork Orange
    2010-05-04 14:49:00 | Raporteaza
  • 114

    cred ca habar nu ai despre ce vorbesti! Ti-ar placea ca o femeie care are valul pe cap sa conduca un autoturism si apoi sa-ti omoare familia? esti cam deplasata in comentarii si total dezinformata

  • 115

    Domnisoara, de la dumneavoastra aveam pretentii.

    Vad ca nu stiti pe ce lume traim si in ce secol v-ati nascut.

    Daca faceti minimul efort sa va intereati un pic veti afla ca aceste chestiuni au fost transate- o data pentru totdeauna sper- in 1779, la Revolutia Franceza, cand secularizarea statului a deveint litera de baza a democratiei.

    Sunt intr-o dilema, cat de superficiala sunteti daca aceasta problema elemntara si implicatiile ei, nu va este cunoascuta?

  • 116

    Mi-ar placea sa te vad la fundul gol Laura si nu doar pe strada.

  • 117

    PT.frumoasa Laura ,ce zici de legea cocosuluiiiiii ? ,macar am produce si noi ca romani ceva??? ,/cresterea populatiei ,ca alte tari EU. ,nu mai au samanta buna ,si accepta emigrantii din AFRICA pt.a se inmultii ?/

    alt PESCARU DIASPORA
    2010-05-04 16:47:37 | Raporteaza
  • 118

    Laura, ia mergi tu cu o cagula prin oras. Eventual intra intr-o banca.

  • 119

    mi-ar placea ca unele blonde sa nu mai puna mina pe pix si multi internauti sa nu le mai acorde atentie comentand ineptiile lor . Din pierderea voastra de timp si audienta obtinuta, duduitele astea traiesc bine merci imprastiindu-si aiurelile .

  • 120

    Cred ca ar trebui o lege care saa-i oblige pe oameni sa mearga pe strada sau oriunde … cu creierul la ei. Din pacate multe din slugile lui Basescu nu-l mai au la ei…pesemne l-au pierdut in campania electorala. Chestia cu fundul gol pe strada o sa se intample inevitabil datorita guvernului Bleosc, vomitat de Basescu … asa ca n-ar fi rau sa se scoata si o lege ca ramele sa rasufle linistite ….ca umbland dezbracate pe strada nu incalca vreuna.

  • 121

    m-am gîndit. ălora frumoase să le-o interzică, pe alea urîte să le oblige.

  • 122

    [...] care ne-am zbătut şi noi, aici, pe Pandora’s, destul de mult, după cum puteţi vedea aici şi aici. Culmea, însă, noul scandal a pornit tot de la burqa, vălul complet, care lasă doar [...]

  • 123

    VALUL In cele din urma vom arunca in discutie ceea ce pentru occidentali reprezinta un mare simbol de opresiune si inrobire a femeilor: valul sau acoperamentul pentru cap. Este adevarat ca el nu exista in tarditia iudeo-crestina? Sa descoperim ce este correct. Conform cu Dr.rabin Menachem M.Brayer (ptofesor de literature biblica la universitatea Yeshiva in cart ea sa “Femeii evreica in literature rabinica”, era obiceul ca femeile evreice sa mearga in locurile publice cu capul acoperit desi uneori isi acopereau fata lasand liber doar un ochi. El citeaza cativa faimosi vechi rabini care au spus:”nu este placut pentru ficele Israel sa iasa afara cu capul descoperit” si “blestemat este barbatul care lasa sa se vada parul sotiei sale …o femeie al carei par este expus pentru propia impodobire adduce saracie” Dreptul rabbinic interzice recitarea rugaciunilor si a binecuvantarilor in prezenta unei femei casatorite care are capul descoperit, deoarece parul neacoperit al unei femei este considerat “goliciune” Dr.Brayer de asemenea mentioneaza ca “inca din perioada tanaitica se considera lipsa de modestie refuzul femei evreice de a-si acoperi parul. Cand capul era descoperit ea putea fi amendata cu 500 de zuzim pentru aceasta ofensa”. Dr.Brayer explica ca “valul femei nu a fost considerat intodeauna un semn de modestie. Uneori valul a simbolizat un anumit statut mai degraba luxul decat modestie. De asemenea valul a personificat demnitatea si superioritatea femei nobile, a reprezentat femeia inaccesibila, a sanctificat posesia sotului.

    Valul simboliza respectful de sine si statutul social. Femeile din claseele de jos purtau adesea val pentru a crea impresia unui rang inalt. De fapt valul a fost un semn de noblete si din acest motiv prostituatelor nu le era permis sa isi acopera parul in vechea societatea evreiasca. Oricum prostituatele purtau un batic special cu scopul de a avea un aspect respectabil. Femeile evreice din Europa au continuat sa poarte val pana in secolul 19 cand viata lor a fost influentata de secularism. Presiunile externe al vietii Europene din secolul 19 le-au fortat pe multe dintre femei sa renunte la val. Cteva evreice au gasit un alt mijloc convenabil de a se acoperi in locul valului traditional au folosit in acest scop peruca. Azi multe femei evreice religioase nu isi acopere capul decat in sinagoga. Cateva dintre ele asemenea celor din secta hasidica, folosesc inca peruca.

    Ce putem spune despre traitiile crestine? Este bine cunoscut faptul ca maicile aveau capul acoperit de sute de ani, dar asta nu e tot. Sf.Paul in noul testament face o declaratie interesanta despre val.

    3.Dar voiesc ca voi sa stiti ca Hristos este capul oricarei barbat, iar capul femei este barbatul, iar capul lui Hristos este Dumnezeu.

    4.Orice barbat care se roaga sau pooroceste, avand capul acoperit, necinsteste capul sau.

    5.Iar orice femeie care se roaga sau pooroceste cu capul neacoperit, isi necinsteste capul;caci tot una este ca si cum ar fi rasa

    6.Caci barbatul nu este din femeie, ci femeie este din barbat.

    7.Caci barbatul nu trebuie sa-si acopere capul, fiind chip sis lava a lui Dumnezeu, iar femeia este slava barbatului.

    8.Caci daca o femeie nu-si pune val pe cap, atunci sa se si tunda. Iar daca este lucru de rusine pentru femeia ca sa se tunda ori sa se rada, sa-si pune val.

    9.Si pentru ca n-a fost zidit barbatul pentru femeie, ci femeie pentru barbat.

    10.De aceea si femeie este datoare sa aiba (semn de) supunere asupra capului ei, pentru ingeri.

    11.Totusi, nici femeia fara barbat, nici barbat fara femeie, in Domnul.

    12.Caci precum femeie este din barbat, asa si barbat este prin femeie si toate sunt de la Dumnezeu.

    13.Judecati in voi insiva: Este oare, cuviincios ca o femeie sa se roage lui Dumnezeu cu capul descoperit? (prima epistola catre Corintieni 11:3-13)

    Sf.Paul explica faptul ca valul este semn al autoritatii barbatului care este chip sis lava a lui Dumnezeu, iar femeia a fost create de barbat pentru barbat. Sf.Tertulian in faimosul sau tratat “vvalul fecioarelor” a scris: “tanara femeie poarta valul cand iesi; pe strada, ar trebui s ail porti si in biserica, ar trebui s ail porti cand esti intre straini , poarta-l si in mijlocul fratior tai…” Printre legile canonice ale bisericii catolice din ziua de azi exista o lege prin care se stipuleaza ca femeile trebuie sa isi acopere capul in biserci. Unele secte crestine precum Amish si mennonitii de exemplu considera valul obligatoriu si in present. Liderii bisericii spun despre val : “capul acoperit este simbolul supunerii femei in fata barbatului si a lui Dumnezeu. Afirmatia lor este identical cu a Sf.Paul in noul testament. Este clar si deasupra oricaror evidente ca nu islamul a inventat acoperirea capului, ci a sustinut-o.

    Coranul indeamna pe credinciosi barbate si femei sa-si acopere gatul si pieptul: “ si spune-le dreptcredincioaselor sa-si plece privirile lor si sa-si pazeasca rusinea lor !…Si spune dreptcredincioaselor sa-si plece privirile lor sis a-si pazeasca rusinea lor, sa-nu arate gateile lor afara de ceea ce este pe dinafara sis a-si coboare privirea valurile peste piepturile lor! Si sa u-si arate frumusetea lor decat inaintea sotilor sau aa parintilor lor, sau a parintilor sotilor lor, a fiilor lor, sau a fiilor sotilor lor, sau a fratilor lor sau a fiilor fratilor lor sau a fiilor surorilor lor sau a femeilor sau a acelor care le stapanesc mainile lor drepte (An-Nur:30-31) Coranul afirma clar ca valul este essential pentru sobrietate, dar de ce este sobrietatea importanta? Coranul este si mai précis: “ O, profetule spune-le sotiilor tale si copilelor tale si femeilor dreptacredinciosilor sa se sa se inveleasca in jilbaburile lor, caci astfel va si ma lesne sa fie recunoscute sis a nu li se pricinuiasca necazuri! Allah este iertator si indurator!” (Al-Ahzab:59) Aceasta este punctual de vedere integral, sobrietate prescrisa pentru a le proteja pe femei doar de molestare, sobrietatea inseamna protectie. Valul Islamic spre deosebire de valul din traditie crestina nu este semn al auttoritatii barbatului asupra femei nici semn al subjugarii femei catre barbat. Valul Islamic spre valul din traditie iudaica nu este semn de lux si distincite intre femei nobile casatorite.

  • 124

    Pe mine nu m-ar deranja sa umblu in fundu’ gol ;) . Mai mult, mi-ar place sa te vad pe tine in fundul gol :)

  • 125

    Hello. I see that you don’t update your page too often. I know that writing content is boring and time consuming. But did you know that there is a tool that allows you to create new posts using existing content (from article directories or other pages from your niche)? And it does it very well.

    The new articles are unique and pass the copyscape test. You should try miftolo’s tools

  • 126

    highest rated canadian pharmacies

  • 127

    cheap lexapro online baclofen lioresal cheap motrin cheap buspar atarax 25 bactrim elavil 25 mg Viagra Celexa

  • 128

    Baclofen 10mg Clomid Clomiphene Citrate metformin

Comentează

Pentru a aparea comentariul dvs direct pe site, trebuie sa va inregistrati, sau sa va logati daca aveti deja un cont.
Comentariile anonime vor intra in moderare


Pont: poti sa adaugi la comentariu fotografia ta sau o imagine care te reprezinta.
Nu trebuie decat sa introduci o adresa de e-mail valida aici si sa urmezi cativa pasi simpli.
Un film explicativ e disponibil aici


ATENTIE: Comentariul dumneavoastra poate aparea cu intarziere din cauza sistemului de cache.

RSS Postari
Arabă, franceză, engleză, spaniolă, relaţii internaţionale, literatură, lingvistică, puşti, pistoale, traduceri, informaţii, Cotidianul, articole, opinii, politică, Voxpublica
» citeste biografia

Ce fac prietenii tăi pe Pandoras

© 2010 - 2013 pandoras.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.

Strategy & Technology: PUBLYO
Marketing & Sales: Q2M
Comandati acum o campanie publicitara pe acest site!