RSS Feed
Laura Laurentiu

Ecologizare? Pas!

vezi toate articolele de
22 Sep 2010 la 12:59 103 comentarii 1224 vizualizari.

Acum vreo patru săptămâni stabilisem că, în 25 septembrie, mă duc să curăţ Clujul de gunoaie. Şi asta pentru că avea loc acţiunea aia de care cu siguranţă aţi auzit - Let’s do it, România!, şi nu pentru că aveam eu aşa, un impuls extraordinar, de a aduna singură resturile altora de pe jos. Dacă tot m-a chemat o prietenă la eveniment, mă gândeam că voi îmbina utilul cu plăcutul şi voi primi, poate, un punct roşu Acolo, Sus.

Doar că m-am răzgândit. Mi-am dat seama că de fapt, în străfundurile mele, nu am nici cel mai mic chef să strâng de pe jos mizeriile aruncate de alţii. Că, pe lângă că mi-e scârbă să o fac, mă şi enervează ideea în sine. De ce naiba aş face asta? De ce aş face eu munca firmelor de salubritate, administraţilor locale sau clujenilor nesimţiţi cărora nu le pasă nici cât negru sub unghie de cei de lângă ei sau de mediul înconjurător?

Pentru a avea o ţară curată? Hai să fim serioşi. Într-o lună, dacă mai e vreme frumoasă, sau cel târziu în primăvară, mizeria e la loc. Pentru a da o lecţie cuiva? Ei, nu mai spune! Aceia care îşi lasă gunoiul în poiană sau la marginea drumului sunt cei care claxonează la nunţi, care scuipă pe trotuare, care înjură cu voce tare în public, care nu dau locul bătrânilor în autobuz, care îşi parchează maşina ocupând tot trotuarul, care nu-şi închid telefoanele la cinema, care pun muzica la maxim în maşini, restaurante şi acasă, care îşi aruncă tampoanele folosite lângă toaletă, nu în gunoi, şi altele de acest gen.

Oameni ca ăştia nu o să înveţe niciodată nimic. Dacă nu s-au deprins în 20 de ani să fie civilizaţi, nu or să fie nici de acum înainte. Sunt o cauză pierdută, iar eu nu am apetenţă să lupt pentru cauzele pierdute. În plus, m-am săturat până peste cap de valul ăsta de ecologizare care a lovit ţara şi de asociaţiile de tot felul care îl promovează pe bani grei. Mai nou, nu eşti “trendy” dacă nu cureţi un munte, nu plantezi un copac sau nu mergi cu bicicleta. Dă bine în CV să faci toate astea, eşti european de soi, nu or’ş’cine.

Ei, bine, am decis că nu vreau să fiu “trendy”. Nu am chef să curăţ mizeria altora. Îmi voi trăi viaţa ca şi până acum (asta însemnând să îi respect pe cei din jurul meu, inclusiv la nivel ecologic), dar nimic mai mult. Vreţi să transformaţi “Grădina Carpatină” într-o cocină de porci? Sunteţi liberi, fraţilor, să o faceţi! Eu îmi voi cumpăra cizme de cauciuc să pot trece liniştită printre gunoaie.

Urmăreşte-ne pe Facebook şi pe Twitter
 


103 comments
  • 1

    nu mai merge cu vodcă? :roll:

  • 2

    @val_one: ce? scârba? :)

    alt Laura Laurentiu
    2010-09-22 13:18:55 | Raporteaza
  • 3

    :D

    nu,pet-uri contra vodcă.în primăvară acţiunea a avut succes.

  • 4

    aaa, habar nu am. şi, oricum, nu-mi place vodca. :)

    alt Laura Laurentiu
    2010-09-22 13:26:49 | Raporteaza
  • 5

    uite, colegele mele din birou privesc foarte entuziast “acţiunea” asta. chiar ieri ziceau că se duuuuc şi fac treaaaabă şi ce bine o să fiiiie! e drept că au vreo 23 de ani… dar, nu ştiu de ce, am senzaţia că ele speră să întîlnească pe acolo nişte băieţei la fel de impregnaţi cu civism. poate sînt eu rea, dar poate nu.

    cum sînt deja măritată, nu mă interesează problema, cel puţin privită din perspectiva lor…

    mai bine un iubit harnic decît o sticlă cu vodcă, nu?

  • 6

    Ce repede s-ar putea rezolva cu nişte amenzi. Date şi încasate. Una într-una.

    Le-ar fi frică atunci şi să nu le cadă din greşeală ceva pe jos. Cum ne era nouă frică în liceu că ne prinde Isac [un bătrân profesor de matematică] fără şapcă pe stradă !

    De ce ne era frică şi de ce nu ni se rupea pulla de purtatul şepcii !? Din cauza bătăii. Ne bătea acolo în stradă de ne rupea.

    Aşa şi ăştia. Ia să le tremure ficaţii-n ei de frica amenzilor să vedeţi cum se curăţă totul de la sine !

  • 7

    păi,şi cu asta cum rămîne?

    pandoras.realit../

  • 8

    Pe mine una nu m-ar interesa de ce vin oamenii la Let’s do it, Romania. Ca vor sa fie trendy, ca ecologia e o moda, ca vin sa-si gaseasca un iubit, nu-mi pasa absolut deloc. Ideea in sine e buna, rezultatele sunt bune, asta e tot ce conteaza!

    Ma gandesc ca, daca s-ar pune niste afise pe care sa scrie ceva de genul “Cineva a strans aici mizeria ta, nesimtitule!” (dar chiar asa, pe un ton cat se poate de clar, fara eufemisme de niciun fel), marlanul s-ar gandi de doua ori inainte sa lase ambalajul de la mici si sticla de Unirea prin poieni.

  • 9

    @andreea: parcă văd că nu o să fie decât fete acolo. :D da’ ştii şi tu cum spunea Ţuţea, dacă până la 30 de ani nu eşti de stânga, plin de civism, n-ai inimă. după 30 e musai să fii de dreapta, mai cârcotaş, sictirit şi realist, că altfel pici de cretin :D

    alt Laura Laurentiu
    2010-09-22 13:34:43 | Raporteaza
  • 10

    @cosa nostra: uite aici sunt perfect de acord cu tine.

    @val_one: iooooi, am uitat complet de acţiunea aia. asta ca să vezi cât preţ pun pe ecologizare. :D

    @Nora: eu mi-am pierdut speranţa că s-ar rezolva ceva cu astfel de afişe sau acţiuni. e o luptă cu morile de vânt.

    alt Laura Laurentiu
    2010-09-22 13:39:07 | Raporteaza
  • 11

    Nora,

    Cu banii cheltuiţi pe treaba asta [mă rog, nici 10% din ei nu ajung la treabă, dar asta e o altă problemă] s-ar putea implementa un sistem juridic cu amenzi mult, mult mai eficient.

    Pentru că vezi tu, asta e o gargară pentru media şi pentru a mai redistribui nişe bani de la stat către şmecheri.

    Curat nu se va face nici cât să-ţi dai seama după o jumătate de oră că a trecut cineva pe acolo.

  • 12

    @ Cosa Nostra: sustin si eu amenzile. Sa fie maaaari, maaaari sa te doara! Dar asta e treaba statutului, nu a ong-urilor care organizeaza astfel de actiuni.

    Si mai e si greu de aplicat. Ca doar nu trimiti gardieni prin Bucegi si pe traseele montane sa pandeasca turistii. In orase, da, e mai usor de penalizat un marlan.

  • 13

    ~~~~“Cineva a strans aici mizeria ta, nesimtitule!” ~~~~

    i-as raspunde cu voce tare :

    Daca tu esti DOBITOC eu ce vina am ?

    Ce sa-ti povestesc avem “proecte” de educatie civica.Aceeasi Dobitoci care strang , platesc pe Nea Prigoana sa-si cumpere ulei si vaselina la proteza. Aceeasi dobitoci care baga mana in toate rahaturile aruncate pe jos , platesc taxe peste taxe. De ceeee… ca aia ce sunt platiti pentru asa ceva sa sse sprijine in maturoi sa rada de ei evident :)

    initiativele astea sunt doar oportunitati de intalnire pentru liceenii “roack and roll” …. restul e doar subiect de Cancan .

  • 14

    Laurenţiu,

    De când ţi-ai pus poza cea nouă voi fi din ce în ce mai de acord cu tine. Ştii că eu sunt subiectiv !

    În poza asta arăţi într-adevăr a doamnă. Aşa cum probabil şi eşti.

    Şi cum şi eu sunt un domn [nu glumesc, să-mi bag pulla de nu sunt un domn !] atunci nu văd de ce nu am fi de acord în multe privinţe !

  • 15

    (Laura, ziceai că e pe ducă madam Pandora?

    mie mi se pare că s-a spart ţeava de articole…)

  • 16

    @Miere Naturala: cunosc mentalitatea asta. Mi s-a intamplat sa fiu numita “fraiera” pentru ca am strans mai multe chistoace de pe plaja decat cele “produse” de mine. Tu zici ca sunt dobitoaca. Ce sa zic? Sunt sigura, absolut sigura, ca daca ar fi mai multi dobitoci ca mine ar arata mai bine lumea asta. Dobitocii ca mine nu sunt nocivi, nesimtitii insa da. Iar, din cate stiu eu, Prigoana nu primeste bani sa curete si muntii.

    Voluntariatul se pare ca nu se bucura de prea mult respect pe plaiurile astea. Pana la nesimtire, avem de luptat si cu indiferenta, sictireala, sarcasmul. Si nu, nu sunt in grupa de varsta a liceenilor rock’n'roll.

  • 17

    @cosa nostra: ca să vezi ce simplu se rezolvă marile probleme ale omenirii :)

    @andreea: da, m-am înşelat. ceea ce e bine.

    alt Laura Laurentiu
    2010-09-22 13:50:37 | Raporteaza
  • 18

    @Nora: eu nu te consider fraieră. :) doar că m-am săturat să fac munca altora. într-o ţară plină de şomeri şi de tocători de mentă, se pot angaja oameni care să cureţe gunoaiele. după care să se pună amenzi cât china pentru cei care nu au cei şapte ani de acasă.

    alt Laura Laurentiu
    2010-09-22 13:54:25 | Raporteaza
  • 19

    Eu cred că au primit ordin să posteze.

    Nu-i va ţine mult. Ca la români: se fentează şcoala apoi armata apoi serviciul şi iată, acum şi hobbyul !

  • 20

    @cosa nostra: stai că nu înţeleg. cine a primit ordin să posteze?

    alt Laura Laurentiu
    2010-09-22 13:58:17 | Raporteaza
  • 21

    Cei care pot primi ordine. Mă rog, alţii probabil au primit rugăminţi, alţii sfaturi !

    Prea s-a dat liber la articole iar eu nu cred în coincidenţe !

  • 22

    oooo, nuuu! nu merge aşa aici. nu are cine cui da ordine. probabil fetele au fost în vacanţă până acum, sau li s-a făcut dor de scris. e mai banal decât crezi totul.

    alt Laura Laurentiu
    2010-09-22 14:05:35 | Raporteaza
  • 23

    Nora…IMI CER IERTARE nu pe tine personal te-am facut asa cum am scris acolo..ai inteles gresit.

    Eu nu m-am simtit NESIMTIT , stiindu-ma un om care si in trafic daca sunt sting tigarea in scrumiera masinii , iar ambalajele mi le pastrez in buzunarul portierei pana ajung acasa ( erau doar niste mici exemple ).

    Daca mentinem nesimtirea cu astfel de actiuni nu ajungem nicaieri. Punand placuta aia de care spui , vor trece pe acolo si vor spune ce-am zis eu mai sus, mai mult creezi speranta in ei ca la un moment dat te vei intoarce sa cureti la loc.

    Actiuni de genul asta se faceau inainte in taberele scolare , dar erau pentru ( te rog sa retii ) Atitudine si Educatie Civica.

    Azi pe cine dracu sa mai educam… ca suntem un popor de nesimtiti. .~~~~~ In intersectia de la Dristor, de ani de zile, o proportie covarsitoare dintre clientii shaormeriei arunca ambalajele pline de zoaie pe trotuar sau chiar in mijlocul strazii.~~~~

    Seriooos ,pai de cateori a iesit un propietar de asemenea stabiliment sa curete trotuarul ?!?!? DE ce sa ma duc eu sa-l curat ?!?!? pentru ca acel Nesimtit Dobitoc Oligofren , nu stie l a ce foloseste un cos de gunoi.

    De ce patronul shaormeriei nu pune afisul ala in geam : ” Bai Dobitocule , dupa ce mananci arunca hartia la cos ”

    Cand vor face EI ceva, ma voi “risca” sa ies si eu cu copii la astfel de actiuni :) NORA.. repet : TE rog sa ma ierti nu tie ti-era indreptata afirmatia.

  • 24

    :)

    ce imi place textul asta!

    mai ales finalul!

    mi te imaginez cu cizmulitzele de cauciuc pasind post-apocaliptic peste gunoaie, printre mormane, ruine si morminte, ca si Alice din Resident Evil :)

    :P

    PS. subscriu

  • 25

    @Letitia: hehe, şi nu orice cizme de cauciuc. o să-mi iau unele cât mai colorate şi mai vesele. :D

    alt Laura Laurentiu
    2010-09-22 14:13:28 | Raporteaza
  • 26

    @Miere Naturala: scuze, m-am aprins f. tare, ar fi trebuit sa-mi dau seama. Deh, sunt extrem de sensibila la anumite subiecte.

    Sunt o idealista, oameni buni: eu tot cred ca unora macar li se va face rusine daca au in fata ochilor un contraexemplu. Si pentru procentul ala, cred ca merita sa ridicam hartiile saormarilor. Si nu mai incepeti cu “sa faca ei primii, dupa aia, fac si eu!”. Ei nu vor face niciodata primii! Ca de-aia sunt nesimtiti, si-ar contrazice “esenta”.

  • 27

    eu cred că avem nevoie de ecologizare de la „ecole”,nu de la „eco”. :)

  • 28

    @Nora: nu e vorba să facă ei primii. e vorba că aceia care aruncă mizeriile nu or să vină niciodată la o ecologizare. la strâns gunoaie tot ăia care nu le aruncă merg. or asta nu e corect şi mă enervează. :)

    @val_one: de acasă chiar, din primii 7 ani.

    alt Laura Laurentiu
    2010-09-22 14:21:07 | Raporteaza
  • 29

    Of, greu ma fac inteleasa. Da, stiu ca la ecologizari vin tot aia “simtiti”. Dar eu cred/ sper ca o parte din aia “nesimtiti” pot fi convertiti si ii vor imita pe aia “simtiti”. E adevarat ca “simtitii” trebuie sa insiste. Si sa insiste. Si sa insiste.

    Sa nu crezi ca e usor sa mergi prin gunoaie, oricat de chic ar fi cizmele. Ca doar nu-ti pui o banda la ochi si vata in nas!

  • 30

    @Nora: nu, da’ îmi pot lua ochelari de soare şi un parfum bun :D

    alt Laura Laurentiu
    2010-09-22 14:34:31 | Raporteaza
  • 31

    @Laura Laurentiu: dar de strazile ( cel putin in Bucuresti) infestate de rahati si urina de catei ce ziceti? La parintii mei, in fata blocului, nu poti sa mergi dimineata de rahati de caine, dupa ce i-au scos ”doamnele” la plimbare. In curtea din fata blocului nu mai creste nici o planta din cauza urinii de caine “nativa si spalata de la balcoane”. Chiar a venit odata un pulalau, cica de la “protectia mediului inconjurator”, sa uitat in jur, a intrebat “ca sa facem noi doamna?” si a plecat. Asa ca puteti sa uitati de ecologizarea mirlanilor. Aici nu ajuta nicio educatie ci numai pedepsele foarte aspre.

  • 32

    Articol corect. Genul ăsta de acţiuni mi-au stârnit aceeaşi simpatie ca un copilaş de patru ani care-şi pregăteşte cizmeluliţele pentru Moş Nicolae.

    Doar că micuţul va avea mai mult succes. Cei care strâng vor obţine curăţenie pentru o zi, două, trei, apoi se va reinstala acelaşi jeg.

    Ce ar fi într-adevăr util şi aş face cu plăcere: poze cu mobilul ale celor care aruncă gunoaie.

    Dar pentru asta e nevoie de sprijinul autorităţilor.

    Câteva camere de luat vederi mai la fereală, un site unde “denunţătorii” să-şi poată trimite pozele, iar făptuitorii să poată fi afişaţi şi identificaţi.

    Şi amenzi, amenzi, amenzi.

    Mediatizate. După ce o vacă va fi arătată la televizor furioasă că trebuie să scoată trei sute de roni doar pentru că fiică-sa a aruncat ambalajul de ciocolată pe stradă, atunci alte vaci vor învăţa să fie prudente. Punct.

    Atâta doar că autorităţilor li se rupe.

  • 33

    “cizmuliţele” :)

  • 34

    NU puteai sa te razgindesti si sa taci, nu? simteai nevoia sa iti impartasesti impulsurile – caci constat ca asa iei decizii – trebuia sa anunti “tara, tara, eu nu mai vin sa fac curatenie”…nu te gindesti ca daca NU faci nimic, nu ai sanse sa educi pe nimeni, nu te gindesti ca in zonele naturale unde se face acuma ecologizare, nu merge Prigoana sa stringa si ca pe acolo nu s-a strins de zeci de ani, deci efortul se va vedea! Nu e adevarat ca nu esti trendy daca nu ecologizezi, plantezi un copac etc….in primul rind sunt destui care o fac si tac din gura, nu au nevoie de reclama.Culmea, toti cei ca tine care se cred deasupra celorlalti, mai educati devin complicii celor care scuipa pe jos. DA, esti si tu raspunzatoare de asta, traiessti aici, in mizerie si te complaci.DAca ai face ceva, ai face pt tine, NU pt cei care arunca pe jos.Dar e prea mult sa iti explic, atitudinea puerila, infatuata nu lasa loc sa iti intre ceva in cap.Trebuie neaparat sa faci propaganda impotriva curateniei, vrei sa gasesti prozeliti sau de ce scrii pro “nu faceti curat”? P.S. Curatenie se face in toata tara, nu doar la clujeni.

  • 35

    Subscriu şi eu la amenzi mari pentru cei care gunoiesc patria. De fapt, nu numai civilizaţia ecologică, dar nici o altă civilizaţie nu s-a impus fără legi de fier şi mîini de fier care să le aplice. He, he, cîte şuturi în cur a luat ţăranul francez pînă a învăţat că nu trebuie să-şi sufle nasul pe jos! Dar la noi, lăbarii ca Bucurenci, în loc să militeze pentru impunerea şi aplicarea unor legi ecologice drastice, ies şi plantează floricele.

  • 36

    Anca

    Ho,mai du-te dreacu cu istericalele astea! Ia şi strînge gunoaie cît vrei, bravo ţie! Deşi ar fi mult mai eficient ca nimeni să nu mai strîngă nimic. Da nimeni, nici un voluntar. Lasă să devină o problemă naţională, să ne facem de căcat, să vină englejii şi să ne pozeze mizeriile. Tu nu vezi că noi reacţionăm numai cînd ne ajunge cuţitul la os? Abia cînd n-o să mai încăpem de gunoaie şi n-o să mai vină nici dracu în carpathian garden, abia atunci o să se trezească ăştia că ne trebuie legi, nu voluntari.

  • 37

    mda…ai dreptate, cam multa nesimtire pe la noi, dar totusi eu sunt de acord cu nora aici: daca nu incepem noi primii, atunci cine sa o faca?

  • 38

    Edle 76

    “daca nu incepem noi primii, atunci cine sa o faca?”

    Băi, Edle, tu citeşti comentariile celelalte şi, în general, tot articolu? Ce dracu, ce treabă are aici “cine să înceapă primu” ? Hai că-ţi fac eu un rezumat. Aici se vorbea de eficienţă. Asta se întreabă Laurenţiu: e eficient să vă strîng eu mizeriile? Deveniţi voi mai curaţi, mai ecologişti, mai atenţi? O laie, ăsta e răspunsul. Ne trebuie legi şi oameni care să le aplice. Bucurenci e o labă. Cam ăsta e rezumatul.

  • 39

    letsdoitromania../

    pfff…

    pana aici miroase a gunoi ( PROMO )

    La “indemnul” Laurei am tras o vizita pe siteul celor care au luat problema in mana sa zic asa..

    Si ce vezi…PROMO PROMO PROMO…

    Botanisti sunt romanii astia ma…ceva ce n-ai vazut

  • 40

    Ancaaa, mi-era dor de tine! e păcat că nu scrii mai des când ai atâtea lucruri bune şi frumoase să îmi spui. :D

    @orbis: cred că amenzile ar rezolva problema asta. mai mulţi poliţişti comunitari şi amenzi mai mari. românii reacţionează bine doar când îi arde la buzunare.

    @valer: mda. asta cu autorităţile nu ştiu cum o putem rezolva. doar la alegeri mai avem o şansă.

    @Vaya: şi nu oricum le plantează floricelele ălea, ci pe bani fooooarte frumoşi.

    @edle76: nişte oameni angajaţi şi plătiţi pentru asta. repet, avem destui şomeri.

    alt Laura Laurentiu
    2010-09-22 15:28:50 | Raporteaza
  • 41

    @Miere: hai ca esti culmea. Normal ca au tot felul de sponsori, normal ca trebuie sa-i promoveze, in schimb. Sau crezi ca da cineva ceva pe ochi frumosi?

    Toate actiunile astea depind de sponsori.

  • 42

    Nu exista fonduri pentru pensii si bugetari si tu vrei sa angajeze oameni pentru curatenie?!!!

  • 43

    @Nora: Hai mai Nora…. da-ma dracu…

    eu daca vreau sa fac o fapta buna in calitate de Sponsor nu ma scriu pe toate gardurile…

    Unde-i vointa ta de mai sus in care vroiai ca totul sa fie curat ca lacrima.

    vrei sa fie CURAT…sau vrei sa te vaada lumea pe tine NORA ca dai cu tarnul in fata la shaormerie… :)

  • 44

    Anca Ho cu mama, nu te ambala! Exista remedii.

    Laura, :D Bonjour, vad ca ai inverzit oamenii de furie. Pai se poa’?

  • 45

    Miere, esti naiv de-a dreptul. Sponsorii dau bani nu pentru ca sunt ecologisti, crestini, budisti sau mai stiu eu ce. Toti sponsorii din lumea asta. Ci pentru un plus de vizibilitate. E normal sa fie asa.

    Si, in plus, ce conteaza ca le fac reclama alora de la BGS, de la Salama Sasesc sau Coca-Cola?

    E un schimb echitabil si nu-i nimic murdar in asta.

    Ca exista donatori care tin la anonimat, asta-i altceva. Dar sunt donatori, nu sponsori. Persoane fizice, nu juridice.

  • 46

    Iar eu, Nora, nu sunt o firma. Eu nu trebuie sa justific timpul si banii mei in fata nimanui. Cum trebuie sa faca managerul de la BGS. Confunzi notiunile.

  • 47

    @Nora: da’ firmele de salubritate sunt private! nu dăm bani de la buget pt ele. managerii lor se pot administra mai bine ca statul, plus că pot accesa diferite fonduri nerambursabile dacă vor.

    @Florina: helău :) m-am gândit că suntem prea civilizaţi şi calmi şi nu am avut demult o discuţie aprinsă. ne cam blazăm, nu? :D oricum, am o dilemă cu Anca. nu ştiu dacă nu mă înghite pt că mă cunoaşte personal sau nu mă înghite aşa, din principiu, pt că nu vreau eu copii şi pt că nu-s prea dusă la biserică. aş prefera prima variantă. :)

    alt Laura Laurentiu
    2010-09-22 15:54:57 | Raporteaza
  • 48

    Pai or fi firmele private. Dar contractele sunt onorate tot de stat, nu? Adica statul ar trebui ca, in loc sa-i dea 5 lei lui Prigoana, sa-i dea 10. Intelegi ce zic?

  • 49

    @Nora: Pai in cazul asta nu vom vedea decat muschii de BGS … albastru de Petrom … verde de nustiu ce… rosu de Cola…. si curatenie OHA :)

    Sub influenta alcoolului “sponsorizat” de cine stie ce firma care se vrea la vedere sa vezi curatenie ce vor face. :)

    S-o intrebe cineva pe Laura… : ‘Unde a aruncat paharul ala cu care s-a pozat ? ”

    eu daca o intreb mi-l da intre lentile :)

  • 50

    Eu nu sustin amenzile. Eu propun ca nesimtitii sa culeaga patriotic si voios gunoaie in folosul comunitatii timp de 24 de ore. Mult mai practic.

    Apropo, caltabosii aia de la CNA de ce nu impun videoclipuri d-astea educative la TV? Imi spun ai naibii de consumul exagerat de sare si zahar, dar de scuipatul pe strada, aruncatul gunoaielor, semintelor etc. de ce nu se obosesc sa faca niste videoclipuri?

    alt JenicaFaraFrica
    2010-09-22 16:15:37 | Raporteaza
  • 51

    vaya,

    :) mersi pentru rezumat, dar citesc tot articolul si de obicei anumite comentarii, care sunt mai interesante.

    eu am spus ca sunt de acord cu nora, care spunea “ei nu vor face niciodata primii!”. tu ce vrei de la mine?

    si cu tine sunt de acord, na, ca ne trebuie legi dure. esti multumit?

  • 52

    @Nora: da, înţeleg, dar stai liniştită că primăriile îşi achită datoriile pt că sunt oameni de-ai lor. :) asociaţiile de proprietari nu prea, dar asta se poate rezolva: locatarii care nu au bani pt întreţinere pot lucra la firmele de salubritate. :)

    @Mierea Naturala: la pubela pe care scria plastic, că erau în zonă :)

    @JenicaFaraFrica: bune şi ideile ăstea. subscriu.

    alt Laura Laurentiu
    2010-09-22 16:19:59 | Raporteaza
  • 53

    @Laura Laurentiu: ….

    eeee na ca asta vroia sa aud ( citat , va rog frumos )

    Cate siteuri , corporatii , firme , cum vrei tu sa le spui Nora au luat initiativa de-a cumpara pubele pe care sa scrie ce vor muschii lor si sa le imprastie prin oras ???

    Cate societati d-astea “implicate” pana in maduva oaselor cu bugeteele alea ale lor de “marketing” , s-au dus la un producator de mase plstice sa-i spuna : ” frate maine vreau inundata Romania cu pubele , sa se impiedice dobitocu n ele , sa-i cada hartia drept in ea ”

    Avem vreun raspuns ?!?!?

  • 54

    Miere: iti promit ca eu una nu ma voi lasa sedusa de alcoolul sponsorizat. Si oricum sa stii ca in vremuri bune, firmele astea mai dau si bani, nu numai “produse”.

    Iar muschii de la BGS jur ca nu ma deranjeaza cu nimic. Sunt chiar utili, pot duce greutati mai bine decat mine. (chiar, ai citit pe site sa vezi ce intentioneaza sa faca sau doar te-ai aprins ca i-ai vazut promovati?)

  • 55

    Edle # 51

    Te-ai prins, voiam să mă bagi oleacă în seamă…

  • 56

    @Miere: Acum am vazut ultimul tau comentariu. Nu spun ca lucrurile nu sunt perfectibile. Dar hai sa nu mai carcotim la orice.

    Suntem ca sinistratii aia care se plangeau ca n-au modulele ferestre frumoase sau asa ceva.

  • 57

    vaya,

    hai ca te citesc, chiar daca nu te bag in seama. mai ales ca am citit azi ca esti din iasi. ;)

  • 58

    nu cred ca s-a intamplat vreodata sa merg la un picnic si sa nu incep sa strang si gunoaiele lasate de altii; sau la plaja, la fel. tot timpul am facut curatenie pe unde am fost, chiar daca sticlele de plastic si hartiile nu erau ale mele. si ghici ce? au fost vreo doi care, mai de rusine, mai de ochii lumii, au inceput sa stranga si ei. de asta zic eu ca trebuie sa inceapa cineva. daca toti avem aceeasi atitudine, nu rezolvam nimic.

  • 59

    poate cu astfel de coşuri de gunoi ar fi mai curat şi prin oraşele noastre?

    youtube.com/wat../

  • 60

    Ba eu mă duc să strâng gunoaie! În pădurea Băneasa, unde mă dau cu bicicleta și îmi plimb bișonul(for the record, ies cu punguțe și strâng mizeria lăsată, ba le fac și altora observație când nu procedează la fel!). După cât mă pricep eu, treaba ONG-urilor e să atragă atenția, să preseze autoritățile și să organizeze astfel de acțiuni. Cu sponsori sau fără sponsori, tot sunt mai eficiente decât non-acțiunea. @Laura Laurențiu. Pot măcar să sper că cizmele de cauciuc vor fi din materiale reciclabile? :-)

  • 61

    De acord,foarte bun articol. Cel mai potrivit este sa fim civilizati,sa nu fie nevoie ca alcineva sa curete dupa noi. Iar dupa grobieni,sa curete cei care iau bani pt asta.

  • 62

    @Mariuka: nu, dar vor fi o adevărată sursă de energie eco :D ecomagazin.ro/c../

    alt Laura Laurentiu
    2010-09-22 17:37:16 | Raporteaza
  • 63

    Edle #51,

    Pe mine să nu mă îndrebi ce vreau eu de la tine că e riscant !

    Sau chiar de asta nici nu m-ai întrebat !?

  • 64

    @val_one: Daca le-ar atasa si niste silicoane in fata…

    ar fi si mai ok…

  • 65

    @Nora: …

    Ba le carcotim Nora…pentru ca tot timpul sunt facute numai anapoda…

  • 66

    cosa,

    nu m-as risca sa te intreb tocmai pe tine asta. :)

  • 67

    Carcotesti cand cineva ti-e obligat cu ceva, cand ai o relatie contractuala, etc. Dar cum poti carcoti cand e vorba de o sponsorizare? De ceva care pe tine nu te costa nimic? Stii vorba aia cu calul de dar, nu?

    Hai ca deja mi se pare ca trebuie sa demonstrez evidente.

  • 68

    Edle,

    Păcat !

    La astfel de întrebări, am dat nişte răspunsuri atât de mişto de au vorbit ăştia pe blog câte o săptămână !

  • 69

    @Laura Laurentiu:

    Vad cateodata pe aici o cativa comentatori cu comportament deviant.Raspunsurile date de catre ceilalti participanti la discutii,suna in general cam asa:mi-e mila de voi!

    Problema se pune ce se intampla dupa acest declamativ,”mi-e mila de voi”?Se linistete constiinta,si ne vedem de treburi mai departe,ca si cum nu s-ar fi intamplat nimic?Gata,am rezolvat problema!

    Din pacate nu e asa.Toate comportamentele astea gresite se cumuleaza undeva,rabufnind mai apoi sub diverse forme,care ne afecteaza pe noi toti.Nu scapam de ele cu una cu doua si ca atare trebuie sa contrabalansam aceste fapte,energii negative cu altele de semn contrar.

    Eu fac zilnic ecologizare.Fara trompete si publicitate,atat cat imi sta in putinta.Si vad si rezultate.Am un mic magazin alimentar in cartierul capetelor incoronate (rege si imparat) tiganesti.Clientela de soi!Cand am deschis in 93,era mare mizerie.In toti anii astia am facut o gramada de curatenie,inclusiv am cimentat trotuarul,am montat doua cosuri de gunoi si mai ales,zilnic ma duc pe-acolo si strang mizeriile de pe strada.Personal.Nu mi-e rusine.Ba din contra,obtin efectul scontat!Onorata clientela ,incet incet s-a educat,si le este jena sa mai arunce pe jos,iar bucuria mea cea mai mare este cand ii aud ca se apostroveaza intre ei.Strada mea e mai curata pe zi ce trece.Nu e rezultat fantastic,sau n-am rezolvat problema curateniei in Sibiu,dar am facut ceva,un pic,un pic,care se vede…

    Laura,te rog din suflet nu mai trimite astfel de mesaje! Eu stiu ce te deranjeaza pe tine.Faptul ca ziua asta a curateniei e mult prea trambitata si e un motiv pentru vreun snob sa isi bifeze in agenda si rezolvarea problemei ecologizarii planete. Te salutT

  • 70

    cosa,

    :D imi imaginez!

  • 71

    Radu Popescu,în Turnişor,nu?

  • 72

    am trimis si eu pe site cateva imagini din Cheile Turzii… eram foarte “pornit” sa iau parte la eveniment. Da’ nici eu nu am rezistenta. am renuntat demult! :) :) cred ca ne asemanam. Pai… un prieten era la mine in masina si… da geamul jos ca sa arunce un ambalaj. L-am intrebat “CE FACI? - pai… arunc ambalajul. Evident… nu l-am lasat. Mi se pare inconfortabil sa ma apuc sa civilizez imbecili.

  • 73

    @val_one: Binenteles! :) Sibian(a)?

  • 74

    Imi recitesc ce-am scris si nu-mi dau seama cum naiba de-mi scapa asa greseli ,va rog sa ma apostrofati :)

  • 75

    Radu Popescu:

    nu(din păcate),dar iubesc Sibiul.în bună parte,îl şi cunosc.

  • 76

    imi place atitudinea ta. nici eu nu m-as duce sa “ecologizez” dar as plati pe cineva s-o faca. nu din puturosenie dar mai ales din lipsa de competente. oengeurile ar putea sa faca un fel de cheta si apoi sa-i plateasca legal pe salubrizori iar donatorii sa-si voluntarieze timpul liber la supravegherea muncii. ai avea parte si de socializare in aer liber, implicare in viata comunitatii, s-ar reduce somajul si ar mai intra cativa banuti din taxe in pusculita guvernului.

  • 77

    Şi eu mă gândeam să particip, da’ mi-am dat seama de o chestie, că numai fraierii se duc acolo: youtube.com/wat../

    Cât despre amenzi, exista o lege conform căreia “Orice cetăţean care sesizează un organ de control are dreptul să încaseze jumătate din amenda pe care o ia statul…” aşa că nu trebuie decât să-i filmaţi pe cei care aruncă gunoaie şi să mergeţi de mână cu garda de mediu, să semnaţi procesul-verbal de martori şi să le dea amendă. Şi voi să vă luaţi jumate că sunteţi cetăţeni vigilenţi. Faceţi socoteala, 10 filmuleţe = 10 amenzi a câte 250 lei, vouă vă revine jumate, adică 1250 RON. Şi asta numai la persoane fizice. Păi e un salariu :D

    Chestii d-ăstea ieftine ca 25 septembrie, nu se merită, ce dreacu, ejprost? Ba bine că nu: youtube.com/wat../

    _________ PS. Am glumit cu legea aia, le-am dat-o pe tavă din 2007 la toate partidele, da’ nu se poate că d-aia, n-are cum, ce dreak, ejprost !? :D

  • 78

    Nu arunc gunoaiele aiurea, si cateodata ca sa pot sta la picnic trebuie sa strang si ce au lasat idiotii. Si eu m-am gandit sa ma duc, dar apoi exact la acelasi lucru m-am gandit, chestia asta e o mare tampenie, pt ca trateaza o boala fara sa trateze cauza ei, deci o sa apara iar gunoaiele. Spor la strans, acum dobitocii o sa arunce pt ca sunt dobitoci si pt ca ….lasa ba ca vin aia cu lets doit romania si strang

  • 79

    @Habarnam: din pacate, in romania poti filma pe cineva dar nu se considera proba in instanta…cica nu e filmat de politie, daca e ca in avatar….iefect special

  • 80

    Ştiu. Am fost cu caseta de la camera de supraveghere şi le-am arătat la miliţieni cum vânzătorii ne fură din marfă. Au zis că nu se bagă şi că nu începe niciun dosar sau să facem flagrant cu ei. Păi coa(n)e, noi stăm să le citim gândurile când vor să ne fure ăştia???

    Au dat din umeri că “aşa e legea”.

    Da, ştiu, eu vorbesc ipotetic. Semnalez niste posibilităţi. Să audă alţii :|

  • 81

    Dar mizeriile deversate pe bolta cerului, de avioane “chemtrail”, mizerii care in final, in mare masura ajung in plamanii nostrii , cine ni le ofera atat de mariminos ? D-zeu sa le dea inmiit inapoi !

  • 82

    Dar oare mizeriile pe care le devarsa masoneria in lumea asta , le mai poate cineva curatia? Sunt excrementele acestor jigodii criminale, cu care este infestata toata Terra, doar sa ramana ei in viata cu “fratii” lor sionisti, pestera de talhari,pentru a zidi Noua ordine Mondiala!

  • 83

    Ma bucura mesaje ca cel al lui Radu Popescu si ma intristeaza cam toate celelalte. Va plangeti, nu va convin metodele propuse de altii, strambati din nas, dar nici nu initiati voi una. Ca sa vezi, ca nu e eficient, ca mai bine ar fi sa, ca de ce, ca nu asa…

    Eu una recunosc: nu am instrumentele necesare pentru a propune eu insami o schimbare. Dar ma pot alia miscarilor lansate de altii. Si ii pot sustine.

  • 84

    Atitudine tipic romaneasca: de ce sa fac eu ceva pentru altii? Nu care cumva sa ma obosesc eu mai mult decat altii sau sa demonsterz putin spirit civic ca o sa fiu considerata proasta si nu vrem asa ceva… Daca oamenii care teoretic au ceva cultura si au terminat o facultate au astfel de idei, ce sa ne asteptam de la cei care au doar 8 clase? Nu ma mir ca merg lucrurile asa cum merg in tara aia…

  • 85

    in timp civilizatia o sa ajunga si la noi. cu amenzi intr-adevar reduci un pic din numarul de nesimtiti. educatia v-a rezolva problema. Aici in USA exista lege pentru cei care au ciini sa stringa rahatul dupa ei daca nu ameda 100$. Ce credeti e mai curat? aiurea rahat de ciine pe toate strazile. Ii mai vezi pe unii ca string dar numarul e foate mic.

  • 86

    mie chestia asta cu voluntariatul mi se pare un lucru bun. mai ales atunci cand sunt mobilizati si copiii. ca daca n-au avut de la cine sa invete ca nu e bine sa scuipi seminte, sa arunci hartii pe jos, pet-uri sau vreun staniol de la ciocolata, in momentul cand ajung acolo si incep sa stea in patru labe sa curete ce au murdarit altii, vor intelege ca nu e chiar asa de simplu. poate va fi o lectie pentru multi. sper. cred ca cei ce participa la o actiune de genul acesta nu mai lasa gunoaiele cand merg la gratar… sunt de partea ecologizarii.

  • 87

    ~~~~~Va plangeti, nu va convin metodele propuse de altii, strambati din nas, dar nici nu initiati voi una. Ca sa vezi, ca nu e eficient, ca mai bine ar fi sa, ca de ce, ca nu asa…~~~~

    bine ar fi sa initieze Statul o LEGE prin care politia comunitara ( si-asa sta si freaca banana toata ziua ) atunci cand te prinde in fapt sa-ti rupa o chitanta la care sa te uiti ca Dobitocu’.

    Adica…eu ii aleg , pe banii mei stau acolo in scaunele alea de piele si tot eu sa merg pe strada la curatenie.Iarta-ma…dar nu vad “beneficiul” meu de platitor de taxe.

  • 88

    @Radu Popescu: dacă nu aş scrie astfel de mesaje nu aş fi eu. :) nu le-am spus oamenilor să arunce pe jos şi nici să îşi ţină locul murdar, ci doar că eu m-am săturat să curăţ după alţii. aşa cum unii s-au săturat să plătească taxe, iar alţii s-au săturat de ţară şi au plecat, aşa şi eu. ce-i prea mult, e prea mult.

  • 89

    Laura, ai si nu ai dreptate! Ai dreptate cand spui ca nu trebuie sa strangem noi gunoaiele altora. Nu ai dreptate cand spui ca acestia trebuie lasati in pace. ASTA ESTE OMUL NESIMTIT. LASAT IN PACE ISI FACE NEVOILE IN MIJLOCUL DRUMULUI. Nesimtitii sunt multi, si nesanctionati dur se inmultesc exponential. Eu sunt pentru pedepse dure, foarte dure chiar. Daca nu le aplicam azi vom fi nevoiti sa le aplicam maine. Dupa un Vlad Tepes, timp de 100 de ani puteai sa lasi punga cu bani in carciuma si nu ti-o lua nimeni. Militienii legau pe un hot, un derbedeu, un tigan, cu catuse de calorifer si-l bateau pana lesina. Crunta pedeapsa dar puteai sta cu o fata pe o banca, in Herestrau, toata noaptea si nu se lega nimeni de tine. Hotii de cai, inainte de razboi erau batuti la jandarmerie cu franghii ude sau saci umpluti cu nisip pana li se desprindeau plamanii. SI NU SE MAI FURAU CAI. Cine ii apara pe hotii obisnuiti? In primul rand, hotii mai mari care au ajuns la putere! Ei iti vorbesc despre omenie, despre bunatate, despre Dumnezeu cu toate ca nu cred o iota din chestiile astea. Dar in strafundul sufetului fiecare din ei se gandesc ca poate maine i se infunda si ajunge si el la puscarie si atunci e bine ca acolo sa aiba o masa buna, un pat curat, televizor in celula etc. etc.

  • 90

    @ralu: ştii cum văd eu lucrurile? 1. educaţie în familie, de când începe copilul să priceapă cum stă treaba cu curăţenia. 2. educaţie în şcoală. la modul serios, nu în cinci minute. 3. amenzi imense, da’ imense, pentru cei care aruncă gunoaie. 4. angajaţi suficienţi la firmele de salubritate care să cureţe ce e de curăţat.

    voluntariatul în domeniul ăsta îl văd doar în cazuri de forţă majoră, spre exemplu când se răstoarnă un petrolier şi trebuie salvaţi pelicanii, sau când arde o pădure, etc. etc.

    cât despre copii – nu trebuie duşi la adunat gunoaie. mai ales cei din clasele primare. gunoaiele înseamnă şi seringi şi prezervative folosite aruncate prin parcuri, şi alte chestii pline de boli. un copil nu e suficient de atent cât să folosească tot timpul mănuşile, nu ai cum să-i supraveghezi pe toţi şi rişti să se îmbolnăvească. so, copiii trebuie trimişi la strâns mere, pere şi struguri, nu la gunoaie. părerea mea.

  • 91

    @PAUL PGHEP: cu violenţa nu sunt de acord, dar cu amenzi, muncă în folosul comunităţii sau chiar închisoare, da.

  • 92

    @laura: la noi “voluntariatul” se face numai cand cade drobul. oamenii aleg sa treaca indiferenti, poate zilnic, pe langa reale focare de infectie. (cat de mare trebuie sa fie gramada ca sa fie caz de forta majora?) imi doresc si eu ca autoritatile sa se implice. ca nu e treaba mea sa strang dupa altii, intr-adevar. dar, ca voluntar nu fac un lucru pentru ca ar fi “treaba mea”, ci pentru ca asa vreau eu, din proprie initiativa. ziceam ca as implica copiii pentru ca asa ar intelege si ei niste lucruri si ca ar deveni mai responsabili. ca daca nu au fost educati in familie ei pot fi educati si de altii. parerea mea e ca in oras, majoritatea gunoaielor (guma, hartii, pet-uri, diferite ambalaje)sunt aruncate de copii. asa ca i-as implica pe ei mai mult.

  • 93

    @ralu: antena3.ro/roma../ ai impresia ca doar hartiuta aia purtata de vant de colo colo face tot gunoiul in oras :)

  • 94

    Eu am renuntat de mult sa mai fiu ecologist. Cu ceva ani in urma strangeam peturile, hartia si sticla separat si le puneam in containerele separate (erau in spatele blocului). Sotia radea de mine … Intr-o seara, pe la 10, ma chema sa-mi arate ceva. Idiotii de la salubrutate ridicau gunoiul … la ora 10 … seara. Ce credeti ca s-a intamplat? Sunt sigur ca stiti.

  • 95

    Laura atata vreme cat nu ai scapat niciodata ceva pe jos, ai aruncat intodeauna NUMAI la cosul de gunoi, nu ti-a zmuls niciodata vantul ceva din mana, da in cazul asta articolul tau e perfect adevarat. alfel eu zic ca articolul e gresit. nu pot sa iti reprosez ca nu te duci, ca nici eu nu m-a duc. eu nu m-a duc pentu ca sunt departe. dar daca as fii acolo m-as duce. si zic ca nu ne-ar strica un pic de incredere in cei din jur, pentru ca exact asta incearca sa construiasca oamenii astia. ori articolul tau in asta loveste.

  • 96

    Am afirmat (bine, m-am plans!) tot timpul ca sistemului educational din Romania ii lipseste viziunea. Ca ar trebui sa construim acum ca sa simtit rezultatele peste 10 ani. Si eu cred ca genul acesta de activitati (ecologizare masiva sau spune-i cum vrei) tocmai asta urmareste. Intr-adevar nu mai schimba metehnele cocalarilor, dar macar atrage tinerii spre un alt fel de gandire: mai responsabila, mai implicata. Si chiar nu ma intereseaza ca acum ei se duc acolo sa bifeze ceva in CV, sa se laude pe FB sau sa intalneasca marea dragoste. Atata timp cat ei vor pastra in primul rand curatenia si isi vor schimba mentalitatea legata de mediul inconjurator, motivatia ca e trendy mi se pare la fel de buna ca oricare alta.

  • 97

    @Anca: voiam sa te intreb daca participi maine in Bucuresti si daca, da, cand crezi ca se va face alocarea mormanelor. De pe site-ul lor, nu mi-a fost foarte clar.

    Adica ma duc maine la punctul de inregistrare si acolo mi se va spune?

    @Laura: scuze pentru off topic.

  • 98

    [...] Am citit, zilele trecute, o opinie împotriva acestei campanii: de ce să strâng după alţii? [...]

  • 99

    @Nora: relax. e on topic :D

    @exilat: vorbeşti de parcă până acum nu aş fi curăţat după alţii. com’on! am făcut destul ecologizare la viaţa mea. şi DE POMANĂ. mizeriile sunt la fel şi nimeni nu învaţă nimic. m-am săturat să fac curat după alţii. dacă unii dintre voi sunteţi idealişti şi încă mai speraţi, treaba voastră. eu, pe partea asta, nu mai am nicio speranţă.

  • 100

    DAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!! In sfarsit cineva care gandeste. Bravo. Sa dau bani si la salubrizare si sa adun si gunoaie de pe jos??? De ce??? Mai Putina Slobozia!!!!

  • 101

    Multumesc! Gandesc exact ca tine, doar ca sunt angajat al ministerului mediului. Sub amenintarea cu sanctionarea am decis sa nu particip. Este doar o chestie de imagine pentru unii, si nu mai sunt dispus sa o imbunatatesc eu pe seama timpului meu de odihna. Oricum, ar trebui sa continui cu articole de acest gen, poate s-or trezi conducatorii nostri, ca problemele nu se rezolva prin imagine publica, ci prin fapte si cifre!

  • 102

    [...] Felicitări Laura Laurenţiu! [...]

  • 103

    @Radomir: mersi :)

    @AM: cum să te sancţioneze pentru că nu vrei să faci voluntariat? ăştia-s nebuni? pfff, comunismul e încă la el acasă prin ministerele noastre (şi nu numai).

    alt Laura Laurentiu
    2010-09-26 10:51:57 | Raporteaza

Comentează

Pentru a aparea comentariul dvs direct pe site, trebuie sa va inregistrati, sau sa va logati daca aveti deja un cont.
Comentariile anonime vor intra in moderare


Pont: poti sa adaugi la comentariu fotografia ta sau o imagine care te reprezinta.
Nu trebuie decat sa introduci o adresa de e-mail valida aici si sa urmezi cativa pasi simpli.
Un film explicativ e disponibil aici


ATENTIE: Comentariul dumneavoastra poate aparea cu intarziere din cauza sistemului de cache.

RSS Postari
Prietenii îi spun licurici
» citeste biografia

Ce fac prietenii tăi pe Pandoras

© 2010 - 2013 pandoras.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.

Strategy & Technology: PUBLYO
Marketing & Sales: Q2M
Comandati acum o campanie publicitara pe acest site!